יום שבת, 8 בינואר 2011

מהו קוקטיל ומה הוא מבנה הקוקטיל


מהו קוקטיל ומה מקורו.מה הם המרכיבים אשר צריכים להמצא במשקה על מנת שיקרא קוקטיל.ומה הם המשפחות העיקריות של הקוקטלים
ישנם שתי גירסאות לגבי מקורו של הקוקטיל.הראשונה היא שבתקופת המערב הפרוע בארצות הברית.נכנס לאחד מבתי המרזח אשר נקראו סלונים .בוקר וביקש מן המוזג הכוונה הברמן .שיכין לו משקה .אותו מוזג הכין לו משקה שאותו קישט בנוצת זנב תרנגול.כאשר הברמן הגיש לו את המשקה אמר הבוקר בפליאה קוקטיל או בפירוש לעברית זנב תרנגול וזהו בעצם מקור השם. הגירסאה השנייה שהיא יותר הגיונית אומרת .שבתקופת היובש בארצות הברית אנחנו מדברים על שנת1929 עד שנת 1945 .היה איסור על יצור משקאות חריפים. כתוצאה מכך הרבה אנשים החלו לזקק משקאות חריפים בצורה פרמיטיבית בבתיהם.אבל למשקאות אשר יצרו האנשים במזקקות פירטיות היה טעם לוואי מאוד לא נעים .וכתוצאה מכך היה צורך לערבב אותם יחד עם מיני מיצי פירות ותבלינים .וזהו למעשה המקור של הקוקטיל. 



מבנה הקוקטיל 



מהו קוקטיל . קוקטיל זה משקה אשר צריך לכלול בתוכו 3- מרכיבים והם משקה בסיס .משנה טעם ותבלינים .אל שלושת המרכיבים האלו אנו יכולים לשייך את כל המשקאות הנמצאים בבאר לפי החלוקה הבאה. 

משקה בסיס -חייב להימנות על המשקאות החריפים בעלי 40 אחוז אלכוהל לפחות ויש להבחין בין שני סוגים של משקאות בסיס בעלי ארומה כגון ויסקי .ברנדי.ומשקאות ניטרליים כגון רום .טקילה .אקווה וייט .וודקה .וגי''ן.שהם משקאות בסיס . 

משנה טעם- למרכיב זה אפשר לשייך את היינות המחוזקים כגון. שרי. פורט. וורמוטים .וכן ליקרים למינהם. או מיצים שונים של פירות .משקאות קלים תוססים .או ביצים. חלב. שמנת או קפה. 

תבלינים-זהו הפריט השלישי ובקבוצה זאת אפשר למצוא את התבלינים הבאים- מלח. פילפל. טבאסקו שהינו רוטב פילפלים אדום וחריף ממכסיקו. את האנגסטורה אשר מקורה בוונצואלה.אבל מיצרים אותה בטרנידד. את הווצסטר שהוא רוטב בשר אנגלי. וכמובן קינמון .אגוז מוסקט. ועוד תבלינים רבים. 



משפחות קוקטלים עיקריות 



סאור -קוקטיל בעל טעם חמוץ מתוק. מורכב ממנת משקה חריף כגון. ויסקי. או ברנדי.חצי מנה של מיץ לימון טבעי. וחצי מנה סירופ סוכר. יש לערבב את כל המרכיבים בציקר. עם קרח ללמזוג לכוס קוקטיל סאור. 



קולינס-קוקטיל חמוץ המורכב ממנת משקה חריף הכוונה למשקה בסיס .בתוספת חצי מנה של מיץ לימון טבעי. וחצי מנה סירופ סוכר .בתוספת 3-5 טיפות תבלין אנגסטורה .בתוספת סודה .ופלח לימון. 



פיז-קוקטיל חמצמץ המורכב ממנת משקה חריף בסיס כמובן. חצי מנת מיץ לימון טבעי .חצי מנת סירופ סוכר .מעט חלבון ביצה .ולבסוף סודה עד שפת כוס הקוקטיל. כאשר שפת כוס הקוקטיל מעוטרת בטבעת סוכר. אשר נעשת על ידי הטבלת השפתיים של הכוס בצלחת אשר יש בה מעט סירופ גרנדין. ולאחר מכן להטביל אותה בצלחת סוכר. 



מידות מנת משקה חריף שווה 45 -50 cc 

חצי מנה שווה 25 cc 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה