יום שבת, 8 בינואר 2011

איך קונים יין בצורה נכונה וחכמה


בערים רבות בישראל. יש חנויות יין רבות המתמחות בנושא .בהן מציגים מגוון גדול של יינות ברמת איכות ומחיר שונות.כיצד נקנה בצורה נכונה את היין המתאים.
בשנים האחרונות חל שינוי מרענן ודרמתי. אנו פוגשים אלפי ישראלים המבקרים במהלך טיולהם בארץ ובחו''''ל. ביקבים שונים ומקפידים ללמוד על דרך הכנת היין ביקבים אלו. ועל תכונותיהם של זני ענבי היין באזורי יין שונים. 

בנוסף ישראלים רבים עוברים קורסי יין ושומעים הרצאות בנושאי יין . 

כפועל יוצא מכך .חלקו הגדול של הציבור הישראלי מתייחס אל היין בהרבה כבוד. ורואה את היין כאבן פינה וגורם דומיננטי בתרבות השולחן שלנו. 

בערים רבות בישראל .יש חנויות יין מיקצועיות .בהן מציגים מגוון גדול של יינות ברמת איכות ומחיר שונות. 

החנויות הרציניות מקפידות על איחסון היין בהתאם לכללים המקובלים בעולם.בנוסף בחלק מהחנויות עובדים אנשים בעלי ידע וניסיון . שיוכלו להשכיל אתכם בנושא.כך בסיכומו של דבר .תוכלו לחסוך כסף רב ועוגמת נפש. 



אך בטרם הכניסה לחנות יין וזאת על מנת לקנות יין עדיף לגבש מספר כללים. 

איזה יין או יינות ברצונכם לקנות ועבור איזה אירוע כגון. ארוחה .פיקניק.אירוע חברתי. 

מה האמצעים העומדים לרשותנו כלומר כמה כסף אתם מוכנים לשלם עבור היין גם בנושא זה יש לגבש עמדה ודעה מוקדמת טרם כניסתכם לחנות הדבר יקל עליכם בבחירת היין הרצוי. 

לעולם אל תקנו יין באקראי או כאשר אתם ממהרים במקרה כזה לרוב וכל הסיכויים שתקנו יין לא מתאים. 

למתלבטים היום בכל חנות יין מיקצועית יש עמדת טעימות יין ויש ימי טעימות יין ותמיד יש אפשרות לטעום ינות גם חדשים וגם ידועים. 

רצוי מאוד לדעת מספר מושגים בסיסיים הקשורים ליין. ומתארים בכלליות את התכונות הבסיסיות. כל זאת להשכלה כללית. וכדי שהקשר היין ביניכם ובין המוכר יהיה קולח ומובן . 



יין לבן יבש- היין עשוי מענבי זנים לבנים והוא חסר מתיקות. 

יין אדום יבש-היין עשוי מענבי זנים אדומים והוא חסר מתיקות. 

יין סמוק- היין עשוי מענבי זנים אדומים תהליך התסיסה מתבצע ללא קליפות הענבים. 



יין יבש-ביינות יבשים במהלך תהליך התסיסה הופך כל הסוכרהטבעי שהיה מצוי בענבים הבשלים לכוהל ולדו- תחמוצת הפחמן ומתנדף. 

יין לבן חצי יבש-יין לבן המכיל כ- 15-20 גרם סוכר טבעי בליטר. 

יין זני- על התווית מופיע שם הזן הענבים הדומיננטי בבקבוק.היין חייב להכיל לפחות 85 אחוז מענבי אותו זן ששמו מופיע על גבי התווית. 

יין רב זני- היין בבקבוק נעשה מ- 2 סוגי זנים או יותר. 

ארומה - אילו הן הניחוחות המקוריים של הענבים מהם נעשה היין הניחוחות האלה נותנים ליין את אופיו ואיכותו. 

בוקה-ניחוח של יינות בעיקר אדומים איכותיים ולבנים. כמו שרדונה .אשר עברו תהליך התיישנות בחביות עץ אלון . והמושג הוא הניחוחות של הענבים בשילוב העץ מהחביות. אשר יוצר ניחוח מאוד מיוחד. ופירוש המילה בוקה בצרפתית הוא זר. כלומר זר של ניחוחות . 

היו סקרנים בכדי שתוכלו לגבש לעצמכם דעה וכיון לאיזה יינות הנכם נוטים ומעדיפים ונצלו כל הזדמנות וטעמו יין עוד ועוד אבל לא יותר מדי. 

בבואנו לקנות יין עלינו לדעת שקיימים שני מסלולים . 

יין לצריכה שוטפת ואילו יינות ברמה סטנדרטית או גבוהה וזאת כמובן כל אחד והתקציב שלו ובהתאם לרמות אשר הקציב לנושא היין . 

ואילו המסלול השני הוא יינות איכות אשר צריך ליישן מספר שנים אך זאת בתנאי שיש בידנו אמצאים ותנאים מתאימים הכוללים השכבה מלאה של הבקבוקים על מדפים במרתף או במקרר יינות מיקצועי .בטמפרטורה מבוקרת של 13-15 מעלות ובלחות של 70 אחוז בחושך מוחלט ועדר זעזועים. 



במידה ואנו מיישנים במרתף יינות רצוי כל 3 חודשים להקריב את אחד הבקבוקים בכדי לבדוק אם יש השתפרות ביישון של אותו יין . ובמידה ולאחר כשנה אין שינוי. כדי לשתות בהנאה כמובן את היין .אפילו מוקדם מהתיכנון המקורי .ולחדש את המקרר או את המרתף בקיצור שיהיה לחייים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה