יום שבת, 8 בינואר 2011

יינות איטליה- חלק ה


במאמרים הקודמים סקרנו את איזורי צפון מזרח וצפון מערב איטליה. במאמר זה נתמקד באחד מאיזורי היין החשובים באיטליה והוא איזור טוסקנה.
איזור טוסקנה על חבליו השונים נחשב בעולם אוהבי היין .כקלאסיקה של עולם היין באיטליה מיקומו של האיזור מדרום לאיזור אמיליה רומנה וממערב לאיזור מרקה ומצפון לאיזור אומבריה איזור זה על הנופים שבו כמו הכפרים הציוריים והפסטורליים העניקו השראה רבה למשוררים ואמנים מפורסמים בכתיבת היצירות שלהם. 

העולם הקולנרי ועולם היין באיזור הוא כאבן שואבת למיליוני מבקרים במהלך כל השנה באיזור. 

כל חובב יין ומוקיר יין בעולם אוהב לאהוב את האיזור על מכלול היקבים ויינות באיזור. 

האיזור עבר במהך ה-50 שנה האחרונות מהפיכה איכות מדהימה וראוייה לשבח 

היינות המוכרים והנחשביםשל האיזור הם ברובם אדומים. 

היינות הלבנים המופקים באיזור זה עשויים מהזנים טרביאנו ומלוזיה והם קלילים ורעננים ויש להנות מהם בעודם צעירים. 

בטוסקנה יש כ-21 חבלי יין מוגדרים שיינותיהם מסווגים כ- d.o.c.ומתוכם 6 חבלים הרשאים לעניק ליינותיהם המשובחים את הסיווג היוקרתי d.o.c.g.והדגש הוא על g . 

מדובר בין השאר ביינות מהחבלים קיאנטי קלסיקו -בולגרי-מונטלצינו-מונטפולציאנו- ואפשר לדוגמא להזכיר את הברונלו דה מונטפולציאנו. 

מונטלצינו 

זהו כפר בעל מונטין גדול מאוד בטוסקנה והוא שוכן מדרום לסיינה כאן מפיקים את היינות הנהדרים המוגדרים - ברונלו די מונטלצינו 

כל היינות הרשאים להתהדר בשם זה עשויים מנזן הנקרא סנגבזה גרוסו או כפי שהוא מכונה ברונלו 

היינות מכפר זה היו הראשונים באיטליה שקיבלו את הסיווג החשוב ביותר d.o.c.g. 

ומדובר רק ביינות שהופקו מכרמים מובחרים והתיישנו בחביות עץ אלון למשך 3-5 שנים. 

מונטפולציאנו 

זהו כפר השני בחשיבותו בסולם האיכות והמונטין האיזורי גם כאן היינות מופקים מזו הענבים סנגובזה היינות באיזור זה זקוקים להתיישנות קצרה 

בכדי להשתפר ואילו היינות הפחות טובים באיזור מכונים רוסו דה מוטפולציאנו היינות האיכותיים באיזור חייבים בהתיישנות של 3-שנים מתוכם מינימום שנה אחת בחביות . 

קיאנטי 

זהו אחד מאזורי היין החשובים והמפורסמים באיטליה ובעולם והוא שוכן במרכז טוסקנה ביו הערים סיינה בדרום פיזה במערב ופירנצה בצפון 

האיזור מחולק לחבלים קטנים כגון גבעות הסיינה או רופינה 

הזו החשוב והדומיננטי הוא כמובן הסנגובזה כשלחגיגה נוספים גם הטרביאנו הקנאיולו והמלוואזיה. 

היינות הרגילים של האיזור קיאנטי אינם עוברים בדרך כלל התיישנות בחביות עץ אלון והם נשתים צעירים יחסית.לכן יינות קיאנטי היו נהדרים לשתייה לאחר 8-12 חודש ממועד הבציר. 

קיאנטי קלסיקו 

היינות באיזור זהמופקים מאותם זנים כמו ביינות קיאנטי הרגיל השוני הוא האיכות מיקום הכרמים ובסופו של דבר איכותם של הענבים בגלל הטרואר כלומר האדמה אשר בה גדלים הענבים. 

חבל קיאנטי קלסיקו הוא האיכותי ביותר מבין חבלי איזור קיאנטי והוא ממוקם בין סיינה לפירנצה היינות באיזור חייבים להיות ממולאים ומבוקבקים בתחום האיזור וסמל היינות האיזור הידוע לטוב הוא תרנגול שחור אשר נמצא על כל בקבוק. 

קיאנטי קלסיקו ריזרבה 

היין מיוצר ממיטב כרמי האיזור ומשנים הטובות במיוחד והוא חייב להכיל לפחות 12וחצי אחוז אלכוהל כמו כן הוא חייב להתיישן כ- 3 שנים לפני השיווק שמתוכן לפחות שנה אחת של התישנות בחביות עץ אלון צרפתי 

היינות הטובים של האיזור והסיווג הם מהטובים באיטליה וניתן ליישנם על מנת לשבחם מספר שנים.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה