יום שבת, 30 באפריל 2011

יקב סגל- אחד היקביים היותר מעניינים בתעשיית היין הישראלי וזאת בגלל היינות המיוחדים וכמובן היינן אשר משלב יינות איכותיים עם יינות לכל כיס ומגוון טעמים אדיר ומיוחד


על היקב

"יינות סגל" נוסדו בשנת 1787 על ידי יעקב-הירש סגל בבוברויסק שברוסיה הלבנה. שבעה דורות עסקה שושלת סגל בזיקוק אלכוהול. עם העליה לארץ ישראל בשנת 1925 החליטו להשתמש בידע שנצבר גם לייצור יין. היינות הראשונים נקראו "יינות אשקלון", על שם אזור גידול הענבים. בשנת 1954 עבר המפעל לרמלה ונקרא בתחילה 'כרמי צבי' ועם השנים שונה השם ל 'של סגל'. עד היום לוגו היקב 'של סגל', הרשום בכתב ידו של המייסד צבי סגל, מעטר את בקבוקי היין.
במשך כחמישים שנה שמרו יינני "סגל" על אופיים הייחודי של יינותיהם והחברה הפכה למובילה בתחום היינות בישראל. אופי היין הוא בסגנון המסורתי של "עולם ישן" - יקב בוטיק עם יינות גדולים.
"יינות סגל" מיצבו את עצמם כמובילים בתחום תעשיית היין בישראל בהביאם יינות ייחודיים כקברנה סוביניון ללא סינון, לצד ההבאה להכרה בחשיבותו של הגליל העליון כאזור גידול אידיאלי לגפנים.
כרמים של יקב סגל
על הכרמים

לקראת אמצע שנות התשעים היה ברור ליינות סגל שיש להביא מהפיכה בכל מה שקשור לנטיעת כרמים חדשים. הוחלט להתמקד בגליל, הטומן בחובו ארץ יין רבת אפשרויות. במהרה הסתבר כי המבנה הטופוגרפי מספק מגוון תנאים אופטימליים: רמות גבוהות עם אקלים קריר גם בקיץ והרבה אתרים עם תנאים אקלימיים מיוחדים וקרקע מגוונת מאוד היוצרת מבחר אפשרויות. כיום הכרמים משמים כמקור לענבי מרבית יינות סגל, במיוחד ליינות העילית, דוגמת סדרת רכסים וקברנה סוביניון לא מסונן.
על היינן

אבי פלדשטיין, בעברו משורר בוהמיין עיתונאי וברמן, והיום, יינן ומומחה לכרמים, מחלוצי הכורמות הגלילית. אבי נולד וגדל בתל אביב, למד ספרות ופילוסופיה. במקביל ללימודיו החל לעבוד כברמן ולכתוב על יין ואלכוהול, תחילה ב"הארץ" ואחר כך במוסף האוכל המיתולוגי של "חדשות". באותם ימים הכיר את אריק סגל, אז מנהל השיווק של "סגל", שקלט אותו ביקב, תחילה כמדריך ומקדם מכירות, ובהמשך כמנהל מקצועי ואחראי על הפיתוח.. הביקורים שכללו שיחות עם ייננים וצפייה בתהליכי ייצור, הניחו את היסודות להשכלה הייננית שלו. במקביל החל בהתלהבות גדולה בפרויקט הנטיעות בגליל. פלדשטיין, יינן בלי תעודות הסמכה עם הרבה שאר רוח, חתירה למצוינות והשקפת עולם וינולוגית מוצקה.
יינן יקב סגל אבי פלדשטיין
יינות היקב

יינות “סגל” היו ידועים מאז ומעולם בזכות החדשנות שלהם, האיכות הבלתי מתפשרת והאינדיבידואליות שלהם. ליין, שנעשה ביד אומן, יש תמיד סיפור משלו, אמירה וזהות, בכל סדרה, בכל רמה ובכל דרגת מחיר.

יין "של סגל"
ממותגי היין הנמכרים ביותר בישראל היום. בן שמונים שנה ובכל זאת חדשן גדול. בשנת 1988 גויס מחדש כדי להביא מהפיכה בשוק המקומי: יין במחיר חסר תקדים ושווה לכל נפש ובכל זאת מספק ומהנה ללגימה.

הסדרה האדומה
סדרה שרואה רק אדום ועוצרת בו. יינות הסדרה, זניים או דו-זניים, מגישים את המאפיינים הזניים בגרסה שופעת טעמי פרי ממזריים, ומבליטים בכל זן את הצד הרך והנוח להתיידד. אלה הם יינות מודרניים, המשלבים יחס מיוחד של איכות לעלות, ומוכנים לצריכה מיידית כבר עם יציאתם לשוק.
בן עמי
סדרת בן עמי, מהווה מחווה ליין הבן-עמי המיתולוגי של סגל שיוצר בשנות השבעים והשמונים. יינות הסדרה הם יינות מודרניים המוכנים ללגימה כבר עם יציאתם לשוק.

סדרת מרום גליל
סדרת מרום גליל חוגגת בעצם שמה את הקשר המיוחד והחלוצי בין יינות סגל לבין עידן הנטיעות המודרני של היקב בגליל העליון.

מרום גליל פיוז'ן
ההתמקדות בגליל הביאה איתה שפע חומר גלם איכותי המוצא את דרכו גם אל ייצור יינות לצריכה קלילה, שהנאה וידידותיות למשתמש הם סימניה העיקריים. היין מתאים לקשת אפשרויות צריכה לא מחייבות: ליד אוכל במסעדה או בבית, או כשלעצמו ללגימה בכוס.

מרום גליל סינגל
בחלק זה של הסדרה מופיעים יינות זניים העשויים מפירות הכרמים הגליליים של היקב. כנושאת את שם איזור כרמיה, מחויבת הסדרה לאיכות וסגנון מוקפדים, ויינותיה נושאים את חתימת היד המקורית של היקב, כפי שמתבטא למשל בהשריות זגים ארוכות במיוחד, המאתגרות את אופן ייצור יינות אדומים בישראל כבר למעלה מעשור.

רכסים
סדרת יינות מכרמים יחידניים, המוכיחה את עוקץ הטעם של ההליכה אל הגליל, המקופל במושג טרואר. לא רק איכות כוללת, אלא גם, ואולי בעיקר, חשיפת המבע המיוחד של זן ענבים נבחר בכרם מסוים וחד פעמי. רכסים ארגמן כרם דובב, מבליט את החיפוש אחר מקומיות ישראלית, שהוא תוצאה בלתי נמנעת של כיבוד מושג הטרואר.

לא מסונן
יין בעל מעמד אגדי. פראי ועוצמתי. מעודן וכוחני גם יחד, מסוגנן וטבעי גם יחד.
שנת 1988 היא השנה בא נבצרו הענבים ליין הקונספט הבא של סגל - הקברנה הלא מסונן. זה היה יין ממוקד רעיון ראשון בישראל, שסגנון עשייתו, בניגוד לכל מגמה קיימת, הפך אותו ברבות השנים לדגם של יצירה מחוץ לקופסה. היין עטור זכיות ומדליות וזוכה להצלחה רבתי גם בארצות הברית.
סידרת רכסים
סגל לא מסונן
סידרת רכסים דובב



סידרת פיוזן


סידרת סינגל



סידרת סגל

 חלק קטן ממגוון התחריות אשר יקב סגל  זכה במדליות על היינות אשר הוא מייצר

GALILEE HEIGHTS SINGLE CABERNET
SAUVIGNON
DOUBL 2005
E GOLD
2008
2009 SILVER 2006 REHASIM ARGAMAN DOVEV
2009 GOLD 2008 GALILEE HEIGHTS FUSION
GALILEE HEIGHTS SINGLE
CHARDONNAY
2009 SILVER 2008
2009 SILVER 2004 REHASIM MERLOT DOVEV
GALILEE HEIGHTS SINGLE
CHARDONNAY
CHAMPION 2008
CATEGOR
Y
2009
קברנה סוביניון לא מסונן של סגל DOUBLE GOLD       2010      2007
אשכול הזהב - ישראל
קברנה סוביניון לא מסונן 2010 GOLD 2005
רכסים ארגמן דובב 2010 SILVER 2006
Best value - Israel
מרום גליל פיוז'ן לבן 2010 GOLD 2009
מרום גליל פיוז'ן אדום 2010 SILVER 2006

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה