יום שבת, 9 באפריל 2011

יינות הדגל של ייקבי כרמל - שמירה מיוחדת שנת 2005 והשני הוא ים התיכון שנת2007


ין הדגל של יקבי כרמל. מופק מבלנד של זני בורדו הקלאסיים מחלקות כרם מצטיינות, בדגש על ריכוז ניחוחות וטעמים לצד אלגנטיות ומורכבות. על התווית מופיע איור מבנה היקב בראשון לציון.
אפיון
יין אדום, יבש, רב-זני
הרכב זנים
קברנה סוביניון (65%), פטיט וורדו (17%), מרלו (15%) וקברנה פרנק (3%).
אזור גידול
הקברנה סוביניון מהגליל העליון, הפטיט וורדו מהרי יהודה, המרלו מהגליל העליון והקברנה פרנק מהגליל העליון.
אחוז אלכוהול
13.5% בנפח
הפקת היין
בציר לילי ממוכן. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 15 חודשים. כל חלקת כרם עברה תהליכי ויניפיקציה והתיישנות בנפרד והבלנד הסופי נקבע רק בתום תקופת ההתיישנות בחביות. לאחר הביקבוק התיישן היין שנה נוספת בבקבוקים טרם השקתו.
רשמי טעימה
Carmel Limited Edition הינו יין המייצג תפיסה ייננית המושפעת מן "העולם הישן". תפיסה זו שמה דגש על אלגנטיות ואיזון בין הפרי לטאנינים, לרמות החומצה והאלכוהול. היין מתאפיין בגוון סגול עמוק וארומות של שזיף שחור, קסיס, סיגליות וטבק. הוא בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. על מנת לשמר את מירב הפוטנציאל הגלום בו, בוקבק היין בלא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד ועל כן עשוי לפתח משקע טבעי במהלך ההתיישנות בבקבוק.
טמפ' הגשה – 18 מעלות
אוכל מתאים – מנות בשר, קדרות חורף, אומצות, פסטות ברוטב בשר ועוד.
מתי לשתות – לשתות או לשמור
Carmel Mediterranean 2007 



יין ייחודי המופק מזני ענבים אשר מייצגים התאמה מיטבית לאקלים הים תיכוני השורר באזורנו. היין מייצג תפיסה ייננית המושפעת מן ה"עולם הישן" אשר שמה דגש על אלגנטיות ואיזון בין הפרי לטאנינים ולרמות החומצה. 

אפיון

יין אדום, יבש, רב-זני


הרכב זנים

קריניאן (37%), שיראז (26%), פטיט וורדו (20%), פטיט סירה (15%), ויונייה (2%).

 

אזור גידול

הקריניאן מכרמים מבוגרים בזכרון יעקב, השיראז מכרם רמת ערד, הפטיט וורדו מכרם עלמה בגליל העליון, הפטיט סירה מכרם בוגר בהרי יהודה והוויונייה מכרם הזית הבודד בגליל העליון.

אחוז אלכוהול
13.5% בנפח

הפקת היין
כל כרם עבר תהליכי ויניפקציה והתיישנות בנפרד למשך שבעה חודשים לאחר מכן עורבבו היינות מהכרמים השונים והיין הוחזר לתקופת התיישנות נוספת של שמונה חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות כ- 10% מהן חדשות.

רשמי טעימה
היין בעל גוון ארגמני עמוק ומתאפיין בארומות של דובדבנים שחורים, תבלינים, עור וכמהין. בעל גוף מלא ועשיר לצד אלגנטיות נעימה ומבנה מוצק עם טאנינים משולבים. ניתן ליהנות מהיין כיום, אך בתנאים נאותים הוא ימשיך ויתפתח בבקבוק
בשנים הבאות. 

טמפ' הגשה – 18 מעלות
אוכל מתאים –  מנות בשר, קדרות חורף, אומצות, פסטות ברוטב בשר ועוד.
מתי לשתות –  לשתות או לשמור
 ליימיטייד אידישיין שנת 2005

מיידטראניין 2007

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה