יום שלישי, 12 באפריל 2011

יינות הדגל של יקב הר אודם


 אלפסי 2005

אלפסי 2005
אלפסי 2005 הינו יין הדגל של היקב הנושא את שם משפחת אלפסי, מייסדת היקב. על התווית מתנוסס דיוקנו של אב המשפחה לו מוקדש היין – מיכאל אלפסי.היין מיוצר בכמות מוגבלת של 1,215 בקבוקים ממוספרים.

יין אלפסי הוא בעל צבע אדום בורדו עז ואטום והוא מפגין מגוון רחב של פירות יער, ארומה חזקה של פירות אדומים ושחורים משולבים עם וניל, שוקולד מריר, תבלינים ואניס. ליין עפיצות בשלה ורכה המשתלבת היטב בעושר טעמיו ומביאה אותו לאיזון והרמוניה.

מקור הענבים בכרם שעל שבצפון רמת הגולן. אזור הגידול מתאפיין בחורף קר ומושלג, קיץ עם לילות קרירים וערפילים וימים שטופי שמש ישראלית וטמפרטורות מתונות. הקרקע באזור היא קרקע וולקנית עשירה ומנוקזת היטב. כרם שעל נמצא למרגלות תל שיבן ומשקיף על עמק החולה והרי נפתלי.

הענבים נבצרו עם שחר בבציר ידני והובאו ליקב לתסיסה יחד עם הזגים. לאחר סחיטה עדינה התבגר היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך שנתיים ושנה נוספת בבקבוקים ביקב.

אלפסי 2005 קצר פרסים רבים בישראל ובעולם בינהם מדלית זהב בתחרות TerraVino 2008 , אירוע היין הבינלאומי החשוב ביותר בישראל ומדלית זהב כפולה בתחרות TerraVino 2009. כמו כן זכה היין במדלית זהב בתחרות Vinalies Interntionales 2010 התחרות הבינלאומית, מהיוקרתיות בעולם, המתקיימת בצרפת, מדלית כסף בתחרות zarcillo 2009 המתקיימת בספרד ומדלית ארד בתחרות
 Finger Lakes international 2010 האמריקאית.
הרכב זני: 60% קברנה סובניון, 40% מרלו
אחוז אלכוהול:% 13.3
pH: 3.54
T.A: 5. 9
מתיקות : יבש

 הר אודם קברנה סוביניון 2007

 הר אודם קברנה 2007
הר אודם קברנה סוביניון 2007 הוא יין מרוכז בעל צבע אדום כהה, גוף מלא ועשיר בטאנינים, טעם פרי שחור בשל, שזיף ומעט וניל.

מקור הענבים בכרם בן זמרה שבהרי הגליל העליון. חלקת הכרם נטועה באדמת בזלת. בשל גובהו נהנה כרם זה מחורף קר התורם להתעוררות אחידה של הגפנים באביב. הקיץ מאופיין בלילות קרירים וימים שטופי שמש המביאים את ענבי הקברנה סובניון להבשלה אופטימאלית.

הענבים נבצרו בבציר ידני והובאו ליקב לתסיסה קרה ואיטית במיכלי נירוסטה אשר במהלכה הופקו הטעמים, הבשומת והצבע. לאחר מכן הועבר היין להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי במשך 18 חודשים.
הרכב זני: 100% קברנה סובניון
אחוז אלכוהול:% 14.3
pH: 3.66
T.A: 5.69
מתיקות: יבש
כשרות : כשר למהדרין וכשר לפסח

 הר אודם מרלו 2007

הר אודם מרלו 2007
הר אודם מרלו 2007 הוא יין מרוכז בעל צבע אדום עז, גוף מלא וטעם של פירות יער ותיבול עדין . ליין סיומת ארוכה ונעימה.

מקור הענבים בכרם צובה שבהרי ירושלים. הכרם מאופיין בחורף קר, קיץ עם לילות קרירים ובימים שטופי שמש ישראלית.

הענבים נבצרו בבציר לילה ידני והובאו ליקב לתסיסה קרה ואיטית במיכלי נירוסטה אשר במהלכה הופקו הטעמים, הבשומת והצבע. לאחר מכן הועבר היין להתבגרות בחביות עץ אלון רובן צרפתי ומקצתן אמריקאי במשך 18 חודשים.
הרכב זני: 100% מרלו
אחוז אלכוהול:% 14.5
pH: 3.61
T.A: 5.93
מתיקות: יבש
כשרות : כשר למהדרין וכשר לפסח

שיכר דובדבנים

  שיכר דובדבנים

  הדובדבנים הינו בעל צבע אדום עז מבריק עם גוון ורוד בשוליו, טעמו העשיר הינו שילוב של מתיקות עדינה וחמיצות רעננה.

שיכר הדובדבנים עשוי על טהרת דובדבנים חמוצים וגודגדנים מתוקים הגדלים באקלים הקר ונטועים באדמת הבזלת העשירה של צפון הגולן, במטעי מושב אודם ומושב שעל.



הרכב זני: דובדבנים חמוצים וגודגדנים מתוקים
אחוז אלכוהול:%17.5
pH: 3.42
T.A: 7.25
מתיקות: מתוק
כשרות : כשר למהדרין וכשר לפסח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה