יום חמישי, 21 באפריל 2011

יקב צרעה- יינות הדגל של יקב צרעה ייו ישראלי איכותי ומפתיע


גבעת החלוקים 2008

גבעת החלוקים 2008 מבטא בטעמו ובאופיו את בית הגידול של היקב בכרם גבעת החלוקים. היין הופק מענבי קברנה סוביניון מכרם גבעת החלוקים, מהגפנים הוותיקות ביותר של היקב. בשנת 2008 חלקת כרם זו הגיעה לבשלות ואיזון מיטביים לייצור יין אדום איכותי. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך כ 12 חודשים, ובוקבק ללא סינון.
ליין ניחוחות של עשבי תיבול וטעמים אדמתיים, האופיינים ליינות מכרם זה
גבעת חלוקים 2008

שורש 2007

מקור הענבים של יין זה הינו מחלקת "המדרון" בכרם שורש, חלקה בעלת אדמת טרה-רוסה העשירה בברזל. היבול של חלקה זו, הנטועה על שכבת אדמה דקה ובמדרון תלול הפונה צפונה, הינו מרוסן ומאוזן באופן טבעי. אופיו של טרואר ייחודי זה בא לביטוי ביין, שהוא בעל אופי שחור ואדמתי.
היין מורכב מקברנה סוביניון (85%) וענבי סירה (15%). זן הקברנה מעניק ליין אלגנטיות ועומק, וענבי הסירה תורמים לאופיו השחור של היין.
היין שהתיישן בחביות עץ אלון צרפתי לתקופה של כ 18 חודשים נמצא כעת בתחילת דרכו, ומומלץ לחדררו בשתייה מוקדמת.
שורש 2007
שורש 2007 ימשיך להתפתח בתקופת התיישנותו בבקבוק במהלך השנים הבאות.

מיסטי הילס 2007

שמו של היין הינו מחווה לבתי הגידול של כרמינו, הנטועים באזור בו נפגש האויר הקר הזורם מפסגות הרי ירושלים מערבה, והאויר החם הדואה מזרחה משפלת יהודה. מפגש זה יוצר מיקרו-אקלים טוב במיוחד לכרמים, המתבטא לעיתים בשכבת ערפל עבה החונה בכרם לזמן מה.
מיסטי הילס 2007 מופק מענבי קברנה סוביניון (70%) וסירה (30%) מחלקת מאובנים, שבכרם שורש. החלקה, הנטועה על גבי מדרון צפוני, הינה בעלת אדמת טרה-רוסה רדודה על גבי סלע גיר. שילוב מרכיבי הטרואר של החלקה יוצרים תנאים מיטביים לגידול גפנים בעלות כח צימוח חלש, שמהם מופקים יינות מרוכזים ואלגנטים.
מומלץ לחדרר את היין למשך כשעתיים לפני שתייתו. 
היין ימשיך להתפתח בבקבוק במשך שבע עד עשר השנים הבאות.
מיסטי הילס 2007
התווית של יין מיסטי הילס מבטאת את הקשר הסימביוטי בין משולש מרכיבי הטרואר: הגפן, האדמה והאדם.

נווה אילן לבן 2009

נווה אילן לבן 2009
יין זה הינו היין הלבן של כרם נווה אילן, בו נטועות גפני שרדונה על אדמת טרה-רוסה הארוגה ברשת סלעי גיר מחוררים. היין תסס והתיישן על שמריו (Sur Lie) ברובו בחביות עץ אלון צרפתי ובחלקו במיכלי נירוסטה לתקופה של כ 9 חודשים. נווה אילן לבן 2009 לא עבר תסיסה מאלולקטית על מנת לשמר את המינראליות, האיזון והרעננות הטיבעית שביין.

אור 2008

ההרמוניה שבין מתיקות וחמיצות שביין הינה אבן היסוד החשובה ביותר ביין קינוח איכותי. בדומה ליינות קינוח מובחרים בעולם, ליין הקינוח OR 2008, אשר יוצר בסגנון "יין קרח", איזון מופלא.
היין הופק מענבי גוורצטרמינר הגדלים בחלקה הגבוהה ביותר בכרם שורש, בגובה של 700 מטרים מעל פני הים. בעזרת גידול קפדני של הגפנים, יבול ענבים נמוך ביותר, ותהליך סחיטה עדין, הופק יין בעל ריכוז טעמים מופלא, וארומה מפתה של פירות טרופיים ודבש.
היין נהדר כעת לשתייה ויפתח מורכבות ורובדי טעמים נוספים עם זמן יישון ממושך.
יין קינוח ייחודי שמבטא את אופיו של כרם שורש, ואת חזון היקב עבור יינות קינוח ישראלים.
יין קינוח אור 2008
מהדורה מוגבלת של 1625 בקבוקים בלבד.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה