יום ראשון, 5 בינואר 2014

ויסקי גוני ווקר בלו לייבל

ההיסטוריה המדהימה של ה ג'וני ווקר בלו לייבל

בלנד אקסקלוסיבי ונדיר המעורבב אך ורק מהוויסקיים הנדירים והיקרים ביותר לפי מתכון עתיק של ג'ון ואלכסנדר ווקר שהשתמר מהמאה ה-19.

כאשר ג'וני ווקר עצמו החל לשווק וויסקי, גריין וויסקי וסינגל מאלט וויס...
קי היו מבוקבקים בנפרד ולא שווקו כמעט מחוץ לסקוטלנד. כמו יין גם הוויסקיים שינו טעמם משנה לשנה. ג'ון ווקר ובנו אלכסנדר אחריו החלו לערבב וויסקיים שונים כדי ליצור מוצר איכותי שטעמו אחיד בכל שנה ושנה. אחד מהוויסקיים שערבבו האב והבן היה וויסקי נדיר ויקר מאד ויצורו כוון לאצולה צרכנית המשקאות היקרים.
בעזרת הרבה השראה וכמה מחברות מאובקות הצליח, שנים מאוחר יותר, המאסטר בלנדר של החברה לשחזר את טעמו של הוויסקי הנדיר והמיוחד הזה ובעצם לתת לצרכני הוויסקי המקצועיים והאנינים את הטעם של אצולת הוויסקי מהמאה ה-19. בגלל נדירותם של המרכיבים היקרים יצורו של הוויסקי נשאר בכמויות קטנות ובהוראת המאסטר בלנדר ממוספר כל בקבוק כדי להבטיח אותנטיות.
זהו וויסקי מסורתי בעל טעמים חזקים ועמוקים מאד שנועד אך ורק לטועמים בעלי חך מנוסה ומבוגרת. הוויסקי מעורבב מכ-16 סוגים שונים של וויסקיים נדירים מאד חלקם חזקים מאד בטעמם מגיעים מהאיים ממערב לסקוטלנד וחלקם מההיילנדס הסקוטיים. את טעמם של החזקים מאזנת העובדה שחלקם של המאלטים מתיישנים בחביות שבהם יושן בעבר יין שרי ספרדי גורם שנותן אלמנט של רכות ועומק נוספים.
הבלו לייבל הינו פרק בהיסטוריה של התפתחות הוויסקי ואבן דרך באיכותם.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה