יום ראשון, 26 בינואר 2014

קצת על מזקקת בושמילס

קצת מידע על המזקקה האירית בושמילס.

מזקקת בושמילס, השוכנת בצפון אירלנד, נוסדה רישמית בשנת 1784 לאחר עשרות שנים של זיקוק בהיקף קטן במקום. היא מזקקת הויסקי הראשונה בעולם שקיבלה היתר זיקוק רישמי. למעשה ההיתר ניתן ע"י המלך ג'יימס למושל האיזור, ...
סר תומאס פיליפס, עוד לפני שהמזקקה הוקמה - בשנת 1608.

כמיטב המסורת האירית, הוויסקי של בושמילס מיוצר מלתת שיובש בחימום, ללא עשן כלל. לכן הוויסקי אינו מעושן ומפגין את טעמי הלתת הטבעיים. הוויסקי מזוקק שלוש פעמים בדודי זיקוק מנחושת (בניגוד למרבית הוויסקים הסקוטיים, המזוקקים פעמיים) - והתוצאה היא וויסקי עדין וחלק במיוחד.

כל הוויסקי המזוקק בבושמילס הינו סינגל מאלט - כלומר לתת בזיקוק דודי בלבד. את מרכיב הגריין (ויסקי בזיקוק רציף, או מדגן אחר מלתת) המשמש את בושמילס לערבוב הבלנדים 'אוריגינל' ו'בלקבוש', המזקקה רוכשת ממזקקת מידלטון מדאבלין המייצרת את ג'יימסון ואחרים.

מרבית הוויסקי של בושמילס מיושן בחביות עץ אלון אמריקאי, אך חלקו מיושן גם בחביות שרי, רום, פורט ומדיירה.

מזקקת בושמילס הצליחה מאוד בשוק האמריקאי בתחילת המאה ה-20, עד לתקופת היובש. מנהל המזקקה אז, וילסון בוייד, שיער שתקופת היובש לא תארך שנים רבות - ולכן אגר ויסקי במחסנים, מוכן לשליחה לאמריקה. מהלך זה ביסס את מעמדה של בושמילס בשוק האמריקאי למשך שנים לאחר מכן.

בשנת 1988 נקנתה המזקקה ע"י התאגיד הצרפתי הגדול פרנו ריקרד, וב-2005 נרכשה עבור סכום חסר תקדים של 200 מיליון ליש"ט ע"י התאגיד דיאג'ו. דיאג'ו הרחיבו את היקף הייצור והגבירו את מאמצי השיווק והפרסום, והיום בושמילס מוכר ואהוב בעולם כולו.

בשנת 2008 זכתה בושמילס בהכרה והוקרה נוספות כאשר הבנק המרכזי של אירלנד בחר להדפיס ציור של המזקקה על כל שטרות הכסף החדשים - לכבוד חגיגות 400 שנים למזקקה .
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה