יום ראשון, 5 בינואר 2014

קצת על ויסקי סינגל מאלט היילנד פארק

קצת מידע על מזקקת היילנד פארק בכלל והיילנד פארק 25 שנה בפרט.

מזקקת היילנד פארק היא מזקקת הוויסקי הסקוטי הצפונית ביותר בעולם. היא מייצרת וויסקי סינגל מאלט באיי אורקני (Orkney), אחד האזורים הצפוניים ביותר של סקוטלנד, מזה למעלה ממאתיים שנה.
...

המזקקה, שנוסדה על ידי מגנוס יונסון (Magnus Eunson) בשנת 1798 וקיבלה רישיון רשמי לייצור וויסקי בשנת 1824, משתמשת בכבול מביצת Hobbister הנמצאת בבעלותה ובמים ממעיין Cattie Maggie השייך לה, כדי לייצר וויסקי בעל אופי נדיר ומאוד מיוחד. גם היישון בחביות ששימשו לייצור שרי הוא מסורת עתיקת שנים התורמת לאופיו של הוויסקי של היילנד פארק.




וויסקי היילנד פארק בן 25 השנים זכה במדליית פלטינה ובציון חסר תקדים של 98 נקודות על ידי TheBeverage Testing Institute (BTI) 2004, שהגדיר אותו בתור וויסקי סקוטי ללא מתחרים.

היילנד פארק בן 25 השנים הוא התוצר המושלם של איי אורקני ונחשב על ידי המומחים לאחד מהוויסקי סינגל מאלט הגדולים ביותר. לריחניות של הכבול וטעם הדבש של שיח האברש (Heather) האופייני לסקוטלנד נוספים גם טופי, סוכריות חמאה ושוקולד. הוויסקי הוא בעל גוון זהב אדמדם מבריק וצלול, עם ניחוח עשיר מאוד של אלון בשל, שוקולד וסוכריות חמאה. הטעם הוא עשיר ומלא, ומשלב דבש רך וקפה בטעם אגוזים. הסיום הוא עשיר, ארוך, ומתוק בצורה מפתיעה יחסית לגילו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה