יום ראשון, 19 בינואר 2014

קצת על ויסקי סינגל מאלט גלנדרונאך

קצת מידע על הוויסקי הסקוטי גלנדרונאך 18שנה

GlenDronach 18 years 'Allardice' הוא סינגל מאלט משובח במיוחד ממזקקת גלנדרונאך השוכנת על גבול איזור הספיסייד וההיילנדס במזרח סקוטלנד.
הוויסקי יושן 18 שנים לפחות בחביות שרי אולורוסו ופדרו חימנז, והוא
שופע בטעמי השרי הנפלאים.
צבעו הכהה ואדום במיוחד הוא טבעי לחלוטין, ומעיד על איכותן הגבוהה של חביות השרי.

לגימת גלנדרונאך 18 שנה היא חוויה נדירה ומיוחדת במינה בין מבחר הוויסקים שמגיע לארצנו ואף בעולם בכלל.

כל הוויסקים של מזקקת גלנדרונאך מבוקבקים ללא תוספת צבע, ללא סינון בקירור ובחוזק של 46% אלכוהול לפחות. אלו אחראים לצבע הנהדר של הוויסקי, לריח העשיר, ולמרקם השמנוני והסמיך. ויסקי כפי שהוא צריך להיות.

האופי המיוחד של הוויסקי נובע משילוב של מאפיינים נדירים:
כל הויסקי שזוקק עד שנת 1996 יוצר ממאלט שלותת בריצפת הליתות של המזקקה באופן מסורתי, ויובש בתערובת של פחם וכבול שהעניקו לוויסקי טעם מעושן וכבולי יחסית לוויסקים מאיזור הספייסייד (אך פחות מעושן מאשר וויסקים מאיילה כמובן).
דודי הזיקוק חוממו ע"י בערה ישירה של פחם, לעומת סלילי קיטור כפי שנהוג במזקקות רבות אחרות. יש שטוענים ששיטת חימום זו אחראית למרקם סמיך ומלא במיוחד.
הוויסקי מיושן במרתפי יישון מסורתיים בעלי גג נמוך ורצפת אדמה חשופה, התורמים לסביבת יישון אופטימלית מבחינת טמפרטורה ולחות.
וכמובן, הוויסקי מיושן בחביות שרי שנבחרות בקפידה, מסוג אולורוסו ופדרו חימנז מתוק במיוחד. החביות מעניקות לויסקי את טעמו הדומיננטי של השרי וצבעו העמוק, כפי שקשה למצוא במזקקות אחרות.

מזקקת גלנדרונאך נוסדה בשנת 1826 ע"י ג'יימס אלרדייס (שעל שמו נקראת גירסאת 18 השנים של המזקקה). לאחר שריפה, שיקום, והחלפת בעלות מספר פעמים, נסגרה המזקקה בשנת 1996. בשנת 2002 נפתחה מחדש, ובשנת 2008 נרכשה ע"י הבעלים של מזקקת בנריאך - בילי ווקר. זו היתה נקודת המפנה בעתידה של המזקקה.

בבעלותו של בילי ווקר ושותפיו חודשה סדרת הבסיס של 12, 15 ו-18 שנה, וכן בקבוקים מיוחדים תקופתיים מחבית בודדת בחוזק חבית. אין חשש למלאי הויסקי של המזקקה, משום שכאשר המזקקה נרכשה נקנו גם 9000 חביות מתיישנות של ויסקי. בשנים האחרונות נהנית גלנדרונאך מתור הזהב שלה. איכות הויסקי גבוהה ולא מתפשרת, והמזקקה זוכה באופן קבוע כמעט בכל קטגוריה בכל תחרות אפשרית. רבים מחשיבים את המזקקה לאחת מהטובות ביותר בתחום הויסקי 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה