יום ראשון, 12 בינואר 2014

קצת על ויסקי סינגל מאלט קראגנמור

קצת מידע על מזקקת קראגנמור הסקוטית ועל הוויסקי גראגנמור 12 שנה .

מזקקת קראגנמור נבנתה בשנת 1870 בעמק גלנליווט, בסמוך לעיירה Ballindalloch. בזמן ההקמה נבנה גם המשך של מסילת הרכבת מהתחנה של העיירה אל המזקקה עצמה - ובכך הפכה קראגנמור למזקקה ה...
ראשונה שהפיצה את הויסקי ביעילות על רכבות.

ישנם שני פרטים ייחודיים ומעניינים בתהליך הזיקוק של קראגנמור:
ראשי דודי הזיקוק אינם מעוגלים בעדינות (כמו צוואר ברבור) כפי שנהוג ברוב המזקקות, אלא בזווית T חדה. מבנה זה גורם לערבול אדי האלכוהול בדוד הזיקוק, מגע רב עם גוף הנחושת של הדוד, ונשירת האדים הכבדים יותר בחזרה לדוד.

הפרט השני הוא מנגנון עיבוי האדים המזוקקים בחזרה לנוזל. הדרך המסורתית היא צינור ארוך בצורת סליל העובר דרך בריכה גדולה של מים המקררים את אדי האלכוהול שבצינור. דרך זו גורמת לקירור איטי והדרגתי. כיום מרבית המזקקות עברו לקירור במעבים חשמליים מהירים, אך מזקקות בודדות, ביניהן קראגנמור, נשארו נאמנות לשיטה המסורתית.

רבים טוענים שהמורכבות המיוחדת והמרקם העדין והנעים של קראגנמור הם תוצאה של שני פרטים מיוחדים אלה.

כיום קראגנמור משמש בעיקר בבלנדים של תאגיד דיאג'ו, ביניהם ג'וני ווקר. ניתן להרגיש באופי של קראגנמור בעיקר בגירסת התווית הירוקה - הבלנדד מאלט בן ה-15. בנוסף, קראגנמור הוא אחד מששת ה"מאלטים הקלאסיים" המקוריים של דיאג'ו, כמייצג של איזור הספייסייד.

משמעות השם קראגנמור בגאלית היא "סלע גדול".

Cragganmore 12 הוא סינגל מאלט אלגנטי ומתוחכם עם ארומה מורכבת ביותר. קראגנמור, בן 12 שנים, מגיע מאיזור הספייסייד ונחשב לאחד הויסקים המיוחדים ומלאי האופי מאיזור זה.
עשיר ופרחוני מעט עם רמז לשעורה מעושנת.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה