יום ראשון, 5 בינואר 2014

קצת על ויסקי סינגל מאלט רויאל לוכנאגר

קצת   על הוויסקי הסקוטי רויאל לוכנאגר 12 שנה

סינגל מאלט, וויסקי בן 12 שנה המגיע מהאזור כפרי יפהפה על גדות הנהר "די" (ולכן נקרא די סייד) שבמזרח ההיילנדס. המזקקה נוסדה בשם לוכנאגר החדשה בשנת 1845 אחרי שמזקקה נוספת בשם לוכנאגר כבר פעלה בא...
זור משנת 1826 (ונסגרה ב-1860) על ידי סקוטי בשם ג'ון באג' בתחתיתו של ההר הנקרא באותו שם ועליו זורמים יובלים על קרקע כבולית .
שלוש שנים מאוחר יותר בשנת 1848 רכשה משפחת המלוכה הבריטית אחוזה בשכנות למזקקה והפכה אותה לבית הקיץ שלה. באותה שנה שלח באג' מכתב למלכה ויקטוריה, שכנתו, ובמכתב סיפר לה על הוויסקי המשובח שלו שלדעתו כבר מוכן לשתיה (3 שנים!!) ובכך הזמין אותה להגיע את המזקקה לטעימה ואירוח מלכותי. כבר למחרת היום הגיעה המלכה מלווה באלברט הנסיך מווילס. השכנים אהבו מאד את הוויסקי והכתירו אותו לוויסקי מלכותי, רויאל לוכנאגר. עד היום המזקקה היא אחת המזקקות הקטנות בסקוטלנד ומזקקת וויסקי מיוחד ונדיר המבוקבק רק לפי הזמנות שגם מרכיב את הבלנד הנדיר והיוקרתי ביותר - Johnnie Walker Blue Label.
לוויסקי ניחוחות אדירים של צמחי שדה עם מתיקות ותיבול. בטעמים ניתן להבחין בטעמי פירות מאופקים עם עוגת פירות, וניל ועץ אלון עם מתיקות דגנית נהדרת.
הרויאל לוכנאגר מביא עימו לבלנד היוקרתי של ה-Johnnie Walker Blue Label את הפירותיות המאופקת עם המתיקות הדגנית, העשן המרומז והעשביות העדינה. הכל ביחד, עם נדירותו של הוויסקי, נותנים לנו להבין חלק מהסיבות ליוקרתו ואופיו של Johnnie Walker Blue Label.
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה