יום שבת, 8 בינואר 2011

יינות איטליה- חלק ד


במאמרים הקודמים סקרנו את איזור צפון מערב איטליה .בחלק זה נסקור את איזור צפון מזרח איטליה.
צפון מזרח איטליה. 



אמיליה רומנה . 

איזור זה ממוקם מדרום ללומברדיה וממערב לים האדריאטי ומצפון לאזורים מארקה וטוסקנה . 

הזנים הלבנים החשובים באיזור הם .למברוסקו. טרביאנו. אלבאנה. שרדונה. 

הזנים האדומים החשובים באיזור הם.סנג''בזה. קברנה פרנק. ופינו נרו. 

יינות הלמברוסקו המופקים מזן הלמברסקו .הם היינות החשובים ביותר באיזור כמותית וכלכלית הם יינות למברסקו למיניהם . יינות הלמברוסקו המבעבעים הלבנים הקלים מיוצאים במליונים בעיקר לארצות הברית ובשנים האחרונות הם הפכו לטרנד גם בישראל. והם נהפכו למאוד פופולריים . 

היינות קלילים ומבעבעים והם בדרך כלל מתקתקים ללא סיווג איכות .d.o.c.ומוגדרים כבעלי ביעבוע קל. עם אחוז כהל נמוך בדרך כלל בין8-11 אחוז. 

אבל יש גם מספר סוגים של למברוסקו אשר מסווגים עם סיווגי איכות של d.o.c. 

והם מוגדרים frizzantino . יינות למברוסקו מבעבעים אדומים בעיקר חצי יבשים עם גוונים של דובדובן בשל או אדומים רמת האלכוהל בהם היא בסביבות 11 אחוז ורובם הגדול מיועד ליצוא. 



איזור אומבריה. 

איזור אומבריה משתרע במרכז מערב איטליה מאיזור טוסנה בצפון ועד איזור לאזיו ורומא בדרום .רוב היינות באיזור זה הם לבנים . 

הייןהמוביל והחשוב באיזור הוא אורוויטו קלסיקו. 

אולם יש לציין מספר זנים חשובים באיזור כגון טרביאנו או פינו ביאנקו או גרקטו או שרדונה או מלבזיה או סובניון. 

באיזור מייצרים גם יינות אדומים בעיקר וינו דה טאוולה כלומר יינות שולחניים והזנים המפורסמים באיזור הם סנגובז''ה או קאנאיולו או קברנה סובניון או ברברה או מרלו או מונטפולציאנו. 

איזור אברוצ''י 

האיזור ממוקם בצפונה של דרום איטליה. ממזרח לאזורים אומבריה. וממערב לים האדריאטי. מדרום לאיזור אומבריה ומרקה. ומצפון לאיזור הבסיליקטה. 

למרות שאת רוב המוניטין צוברים היינות אשר בצפון איטליה אי אפשר להתעלם מהשינויים הקיצוניים אשר עובר האיזור ובתחום איכות היין. במהלך השנים האחרונות הוא נחשב כאחד מאיזורי היין המתקדמים ביותר באיטליה . 

הזן החשוב ביותר באיזור הוא המונטפוליציאנו לייצור יינות אדומים כמובן ויש לציין כי אין קשר בין הזן ןבין העיר מונטפולציאנו באיזור טוסקנה .עליו אכתוב במאמר הבא. אבל חזרה לאיזור. 

היינות מהזן המשובח נקראים מונטפוליציאנו דאברוצי .היינות המופקים באיזור הם אדומים עם גוונים לא כהים במיוחד קלים ומאוד פירותיים בעלי טאנינים רכים ויש לשתות אותם צעירים כלומר בשנים ראשונות. 

באיזור זה גם מפיקים יינות משובחים וכבדים בעלי צבע אדום עז ובעלי גוף מלא וכבד וזאת לאחר יישון בחביות למשך 24 חודשים לפחות.ברצוני לציין כי היינות באיזור זה נחשבים היום לקנייה מצויינת בנוגע ליחס מול איכות ומחיר. 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה