יום שבת, 8 בינואר 2011

קצת על רום

הרום הוא משקה המופק מקני סוכר. ולפי המקורות היסטוריים קני הסוכר הובאו לספרד על ידי המאורים המוסלמים אשר כבשו את ספרד במאה השמינית .והם אלה שהביאו את קני הסוכר. לחצי האי האיברי ולמעלה מ-200 שנה ספרד נחשבה לאחד מיצרניות הסוכר הגדולות באירופה .את מעבר קני הסוכר לדרום אמריקה .וכן לאיים האנטיליים.ובנוסף לאיים הקריבים ואיי הודו המערבית.אפשר לזקוף לזכות כריסטופר קולמבוס במסעותיו לאיזורים אילו. 

הרום תמיד נקשר באוניות מלחים ושודדי ים וזאת אולי בגלל שהראשונים שגילו אותו באיי הודו המערבית היו המלחים. יש עוד גירסא שאומרת כי עד לא מזמן כל מלח בצי המלכותי האנגלי קיבל מנת רום יומית במסגרת מנות הקרב . אולם לפי גירסא זאת ניראה שהרום היה מאוד חביב על המלחים . הארצות הנחשבות כארצות היצרניות של רום הם פורטו-ריקו.איי הודו המערבית. כלומר טרינידד גמייקה וברבדוס .וגם קובה.מרטיניק. ואיטי.נחשבות כארצות אשר מיצרות רום נהדר . כל אחד בסגנונו.סוגי הרום הקיימים הם .רום תעשייתי -והוא מיוצר במזקקות המחוברות למפעלי סוכר או מזקקות אשר מקבלות אספקה ישירה ממפעלים כי הרום מבוסס על מולסה שהיא השאריות של קני הסוכר אשר מעובדים במפעלים .והמולסה אחרי שדוללה במים בסיוע של שמרים תוססת במשך כ- 48 שעות ובסופו של דבר מתקבל נוזל אשר ריכוז האלכוהל שבו מגיע לעשרה אחוז ואז הוא עובר זיקוק . 

הרום הענברי- זהו רום המשמש בעיקר לתעשיית הקונדטוריות והוא לא מיושן בחביות וצבעו הכהה מתקבל על ידי הוספת קרמל וחומרי צבע . 

הרום הלבן- זהו רום אשר מייד לאחר הזיקוק מדולל במים ומבוקבק בבקבוקים. 

הרום הכהה הארומטי- זהו רום המיוצר לעיתים ממולסה מרוכזת ביותר ובדרך כלל מכיל כמות גדולה של חומרים לא אלכוהוליים. ולאחר הזיקוק הוא מועבר ליישון בחביות. והוא מקבל גוון כהה. הרום מסוג זה הוא בעל ארומות ובטעמים שונים והוא בעל גוף .ונוהגים לשתות אותו בלי כל תוספת של קרח או משקה . 

הרום הלבן- הוא סוג של רום אשר זוקק מספר פעמים .עד אשר הוצאו ממנו כל החומרים הארומטים .וחומרי הטעם ואז מקבלים למעשה אלכוהל נייטרלי. ורום. זה משמש בעיקר להכנת קוקטלים . כאשר לרוב בן זוגו היא הקוקה קולה .הרום הוא משקה אשר החושך משפיע נהדר על התסיסה.סוגים מפורסמים של רום הם בקרדי. גם לבן וגם כהה והוא למעשה אחד ממשקאות האלכוהל .אשר ממוקם בין שלושת המשקאות הנמכרים ביותר בעולם.אשר מקורו בפורטו-ריקו . רום נגריטה לבן וכהה וגם מיושו בחביות לפחות 8 שנים.רום מארייס.וכמובן הוואנה קלאב המפורסם מקובה אשר למעשה זהו המשקה הלאומי שלה ונוטל חלק נכבד מאוד חוץ מהסיגרים בכלכלת המדינה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה