יום חמישי, 28 באפריל 2011

יקב פלאם- יינות ברמה אחרת -אחד היקבים המוצלחים במדינת ישראל וזאת בגלל האנשים ויין


 יקב פלם נמצא בלב הנוף המרהיב של הרי ירושלים, בפתחת נחל כיסלון ויער הקדושים. יקב המחובר לטבע ומשלב איכות יין גבוהה עם שורשיות מרעננת של הדור השני למשפחת פלם.

בשנת 1998 הקימו גולן, גלעד וקמי פלם את יקב פלם.
 
 
גולן, היינן של היקב, למד באיטליה ועבד ביקבים איכותיים בטוסקנה ואוסטרליה.
גלעד, בוגר המשפטים ומנהל העסקים, אחראי על האסטרטגיה העסקית של היקב.
קמי, אחראית על תחום הניהול הפיננסי ביקב.
המורשת, הניסיון והחלום המשותף יצרו בהם שאיפה ליצור יין עם זהות ישראלית איכותית.
 
הפילוסופיה של יקב פלם מתבססת על התיאוריה האירופאית ש"יין טוב מתחיל בכרם" בשילוב עם התיאוריה של העולם החדש, לפיה היינן אחראי לתעודת הזהות של היין.
 
השקעה גדולה בהון האנושי, טיפוח הכרמים, לימוד לעומק של מרכיבי היין ביחד עם טכנולוגיה מתקדמת, הם הקו המנחה של היקב.
 
תהליך הייצור הקפדני מדגיש ביינות צבעים עמוקים, מרקם עשיר, טעמים זניים מודגשים וטנינים ארוכים וקטיפתיים.
 
החיבור בין אהבת היין הארץ והרוח הצעירה יוצר יינות ים תיכוניים מלהיבים שהם יצירה מקורית, חדשנית שאינה נפסקת.
 
יינות פלם זכו להצלחה ולתשומת ליבם הנאמנה של אוהבי היין, מסעדנים, ומבקרי יין מהארץ ומהעולם.
מרתף חביות יקב פלאם
היינן
 
תשוקתו של גולן ליצירת יין החלה בילדותו, בזמן ששיחק בכרמים הניסיוניים של האוניברסיטה לייננות "דייוויס" בקליפורניה שבו אביו למד. הוא החל את הקריירה האישית שלו בלימודי חקלאות בפקולטה לחקלאות שברחובות, והמשיך ללימודי תואר שני בייננות באוניברסיטת פיאצ'נזה שליד מילנו, שם קיבל תואר בייננות. כחלק מלימודיו, לאחר מכן השתלם ביקב האיטלקי הנודע קרפינטו, תקופה מרתקת שעיצבה את תפיסת עולמו היינית.
 
מאיטליה המשיך גולן בהתמחות ביקב "טינטרה" באוסטרליה כשמטרתו הברורה היא ללמוד את התנהגות הגפן באקלים החם הדומה למזג האוויר שבארץ.

הכרמים
 
בפלם מאמינים בתיזה האירופאית, שהבסיס להכנת יין איכותי נמצא בכרם, ובתיאורית העולם החדש לפיה היינן אחראי לתעודת הזהות של היין, ועל כן בראש הרשימה נושא מיקום הכרם - השילוב של אקלים וקרקע שצרפתים מכנים "טרואר".
 
החיפוש אחרי הגפנים הטובים ביותר ליינות הוביל אותנו למסעות לאורך רכסי הרים ונחלים, ובדיקה מקרוב של סוגי קרקעות, מיקרו-אקלימים שונים, צמחיה ופריחה עד שנמצאו הכרמים המתאימים בגליל העליון ובהרי יהודה.
הכרמים של יקב פלם נטועים בגליל העליון: בדישון, כרם בן זימרה וספסופה, ומס' כרמים בודדים בהרי יהודה.
 
אנו מאמינים שהגיוון וסוגי הקרקע של הכרמים הפרטיים שעליהם אנו מפקחים באופן אישי תורמים ליינות נועזים והבעתיים שמשקפים את מסורת הייננות הים-תיכונית המתחדשת.
 
אנו מחויבים לייצור יינות שמבטאים את המקום שממנו הם באים, ומעניקים את תחושת המקור שלהם.
היקב
 
יקב פלם הוא יקב של יינן, העיצוב הטכנולוגי יועד להכיל מיכל תסיסה יחיד לכל כרם ולכל זן שאנו בוצרים, תהליך התסיסה הפרטני שכל כרם עובר במיכל נפרד מעניק לנו אפשרות לשמור על האוטנטיות והמאפיינים המיוחדים של כל כרם, תהליך הסחיטה עובר במסחטה פנאומטית המצוידת בטכנולוגיה חדשנית שמיועדת לשמר את את היתרונות של סחיטת סל עדינה בשילוב של יעילות ודיוק המסחטה בזמן הבציר ממוקמת במרכז אולם המיכלים המקורר בכדי לקלוט את התירוש לאחר התסיסה.
 
מתחת לאולם המיכלים נחצב מרתף שבו היין מושאר ליישון בחביות עץ אלון צרפתי (70% מהמרתף) ואמריקאי (30% מהמרתף) בעלות קיבולת של 225 ליטר, ביקב פלם משתמשים אך ורק בחביות חדשות בנות שנה ושנתיים.
 
במרתף הותקנה מערכת חדשנית לבקרת לחות וטמפרטורה על מנת לשמר וליישן את היין בתנאים הטובים ביותר לייצור יינות משובחים.
היינות

 
 
פלם בלאנק 2010

 
בלנד ייחודי של 67% סוביניון בלאן עם 33% שרדונה ללא יישון. יין ארומטי המבטא את המיטב של שני הזנים. רעננות ממכרת לצד עושר של טעמי פירות לבנים נקיים. יין קייצי אמיתי.

 
פלם רוזה 2009

 
מורכב מ- 70% ענבי קברנה פרנק ו-30% ענבי מרלו, יין רוזה איכותי וייחודי העומד בקנה אחד עם שאר יינות האיכות של היקב.
פלאם רוזה
פלם קלאסיקו 2009

 
שילוב של 50% מרלו ו- 50% קברנה סוביניון. ליין מבנה מצויין ועושר פרי יוצא דופן. יין הרמוני זוכה פרסים המהווה תמורה נפלאה עבור מחירו.
 
פלאם קלסיקו
 פלם סופריור סירה 2008

 
100% סירה מיושן 12 חודש בחביות צרפתיות חדשות. יין עם פרי מתפרץ ושובל פרחוני. יין צפוף מצטיין בקטיפתיות וטעמים עזים. חגיגה בפה.
פלאם סופריור סירה
פלם מרלו ריזרב 2007

 
92% מרלו, 4% קברנה סוביניון (משתי החלקות בדישון ובכרם בן זימרה) ו- 4% פטיט ורדו מהרי יהודה. יישון של 16 חודש בחביות עץ ויישון נוסף של 8 חודשים במרתפי היקב. מרלו ארץ ישראלי עשיר וצפוף עם אלגנטיות אירופאית.
פלאם מרלו רזרב 2007
פלם קברנה סוביניון ריזרב 2007

 
87% ענבי קברנה סוביניון ו- 9% ענבי מרלו מכרם יחידני בדישון שבעמק קדש, ו-4% פטיט וורדו מהרי יהודה. יין הדגל של היקב אשר זוכה להערכה ולשבחים בארץ ובעולם. קברנה סוביניון שלא ניתן לשכוח.
פלאם קברנה סובניון רזרב 2007
אז מה אתם אומרים כדאי לנסות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה