יום ראשון, 10 באפריל 2011

יינות הדגל של יקב דלתון אחד היקבים אשר נותנים תמורה הולמת בעד היינות הנהדרים אשר הם עושים


מתתיה 2006

הכרמים:
היינות לבלנד מקורם ב- 4 כרמים שונים, מהותיקים והמצטיינים שבכרמי היקב. כרמים אלה נבחרו בקפידה לאור תוצאותיהם בשנים עברו. החל מחורף 2005 החל טיפול מדוקדק בכל חלקה וחלקה לאורך כל שלבי הגידול. יבול הכרמים נע בין 750 ל-950 ק"ג לדונם. היבול הושג על ידי זמירה קפדנית, דילול שריגים ושני דילולי פרי.
 
תהליך הייצור:
לאחר התסיסה הועברו היינות הנפרדים לחביות עץ אלון צרפתי חדשות לתקופה של כשנה. עם תום השנה הורכב הבלנד. הרכבת הבלנד נעשתה על ידי בחירת חביות מצטיינות מכל יין, ולאחר מכן חזר היין ליישון נוסף בחביות חדשות. בחודש פברואר 2009 נכנס היין לבקבוקים והתיישן שנה נוספת בבקבוק.
 
רשמי טעימה:
ליין צבע אדום אטום, כמעט שחור. הוא מתאפיין בניחוחות עשירים של פירות יער תבלינים כגון ציפורן והל ומעט אלי טבק. היין בעל גוף כבד. בפה מורגשת נוכחות קטיפתית אך מוצקה ועושר רב של פרי. החביות נותנות רובד נוסף של טעמים, בעיקר שוקולד מריר וקפה. זהו יין שיוכל להתיישן במשך שנים ארוכות.
 
אנליזה:
pH = 3.68
חומצה כללית = 5.6
אלכוהול = 13.8%

זינפנדל 2005

היין מיוצר מענבים מזן זינפנדל מכרם ספסופה שלמרגלות הר מירון.
הענבים נבצרו בשבוע השני של חודש ספטמבר ברמת הבשלה גבוהה.
היין הותסס על קליפותיו במשך 8 ימים ולאחר מכן נסחט וסיים תסיסה במיכל נירוסטה.
עם תום התסיסה עבר היין תקופת התיישנות של שנה בחביות עץ אמריקאי חדשות. השהות בחבית הוסיפה ליין ניחוחות מעושנים ווניל.

צבע
:
היין מתאפיין בצבע סגול כהה, כמעט שחור. צבע זה נובע מרמת ההבשלה הגבוהה בה נבצרו הענבים ומהצטמקויות של חלק מהם הגורמות לריכוז הצבע, הטעמים והניחוחות

טעימה:
 זהו יין בעל משקל גוף כבד וטאנינים מוצקים. על האף מורגשים ניחוחות של שזיפים, פטל, קינמון ווניל. בפה מורגשת תחושת מתיקות הפרי ומרקם קטיפתי.

המלצות הגשה:
 היין מתאים להגשה עם מנות עשירות טעמים. בגלל עוצמת הטעמים שלו הוא יכול להתמודד יפה עם מנות מתובלות היטב כגון סטייק פילה מפולפל.
מומלץ להגשה בטמפרטורה של 16-18 מעלות.

אנליזה:
אלכוהול: 15.0%
pH : 3.50
חומצה כללית: 6.0

עלמה

היין הינו ערבוב (Blend) של קברנה סוביניון (65%), מרלו (22%) וקברנה פראנק ( 13%)

הענבים:

הענבים ליין זה מגיעים משבע חלקות שונות, כל חלקה נבצרה בנפרד והותססה בנפרד.
החלקות נבצרו בתאריכם שונים בין אמצע ספטמבר לאמצע אוקטובר.

תהליך הייצור:
עם סיום התסיסה האלכוהולית עברו היינות תסיסה מלולקטית אשר ריככה אותם ונתנה להם מרקם קטיפתי. לאחר שהייה של כ- 12 חודשים בחביות עורבב הבלנד הסופי מהיינות הנבחרים. לאחר מכן הועבר היין לשהייה של חודשיים נוספים בחביות, סה"כ משך התיישנות של 14 חודשים. היישון התרחש בחביות צרפתיות, 30% מהן חדשות והשאר בנות שנה ושנתיים.

טעימה:
היין בעל צבע אדום עשיר. על האף מורגש ניחוח ציפורן, פלפל, תה ירוק וקרמל. בפה מורגשים טאנינים צעירים, הגוף בינוני-כבד והסיומת ארוכה. .

אנליזה:

אלכוהול:              13.5%
pH:                    3.50
חומצה כללית:       6.0 גר'/ליטר
 יין מתתייה

יין עלמה
יין זינפנדל



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה