יום שבת, 18 ביוני 2011

קצת על משקאות אניס-חלק ד

אבסינת
מקורו של המשקה הוא בצרפת. ומשקה זה די שנוי במחלוקת בשל התכונות של צמח הלענה המהווה מרכיב עיקרי במשקה זה .
אבסינת זכה לכינוי הקוקאין של המאה -19 .
משקה זה יוצר לראשונה בשנת 1789. על ידי דוקטור פייר אורדינר. אשר השרה בתוך תזקיק של אלכוהול .נייטרלי את צמח הלענה .עם שמן אניס ותבלינים כמו שומר. כוסברה. ואזוב. ולאחר מכן זוקק המשקה פעם אחת .והוא הוסיף לתזקיק את פרח הלענה הירוק. וכתוצאה מזה המשקה הפך בצבעו למשקה בצבע ירקרק. ובחוזק של כ-68 אחוז אלכוהל.
בזמן מאוחר יותר המתכוון הגיע לידיו של יצרן משקאות בשם הנרי לואי פרנו .שהתחיל לייצר את המשקה בצורה מסחרית.
והמשקה הפך מהר מאוד לפופלארי .וקיבל את שמו הרשמי אבסינת. והפך להיות למשקה הלאומי הצרפתי.
הכינוי של המשקה היה  הפייה  הירוקה.
תקופה די ארוכה המשקה נאסר לשיווק .בגלל התכונות שבו היו שטענו כי המשקה גורם לתוקפנות יתר. והיו שתענו כי המשקה גורם להזיות.ועל זה כתב ההוגה אוסקר ויילד. כי בכוסית הראשונה יש חוויה נהדרת. בכוסית השנייה אתה יורד למקומות
הכי נמוכים .ורואה את הדברים האיומים ביותר אשר עברת בחיים .ואילו שרדת את הכוסית השנייה .ולגמת את הכוסית השלישית. אתה מגיע  לראות מחזות אשר יצורים אנושיים לא יכולים לראות.
ותיאור זה אומר דרשנו.
במחקר אשר נערך במעבדה לבדיקת החומרים המרכיבים את משקה אביסנת .נתגלה במשקה חומר אשר נקרא טיג'יון
אשר המבנה הכימי שלו. דומה ופועל בדיוק כמו צמח הקנביס אשר המריחואנה מופקת מצמח זה.
ולמעשה המשקה נאסר למכירה על פי החוק בצרפת .אולם במדינות מזרח אירופה ובספרד יש ייצור של המשקה.
אבסינת 
פרנו
פרנו נחשב לאחד המשקאות העתיקים בצרפת .והוצאתו של משקה האביסנת אל מחוץ לחוק .היא הגורם העיקרי לייצורו של הפרנו . משקה הפרנו הוא משקה אניס .עם סוג של צמח הלענה מזן שונה .אשר ממנו ייצרו את אבסינת . טעמו של הפרנו   הוא מתקתק .וצבעו הוא צהוב בהיר .ובעת שמערבבים אותו עם מים הוא מקבל צבע צהוב חלבי.
בדומה לכל משקאות האינס פרנו בנוי על מרכיב שמן וזרעי האניס.
פרנו
ריקארד
משקה זה יוצר לראשונה בשנת 1932. ושמו בלתי רשמי היה חלב צרפתי. וזאת בגלל שכאשר מערבבים אותו עם מים .הוא נהפך למעונן. הריקארד עשוי מתזקיק אלכוהול .אשר הושרו בו עשבי תיבול מאיזור פרובנס. ובנוסף יש בו כוכבי אינס .ליקריץ.
וכרמל .אשר גורמים למשקה להיות מתקתק. צבעו של המשקה הוא חום בהיר מאוד .
ריקארד
פסטיס
פסטיס הוא משקה אניס מבית היוצר שח חברת פרנו-ריקארד.מקור האניס אשר במשקה הוא מסין או ווייטנאם. בתהליך ההכנה מוסיפים למשקה קרמל וסוכר מה שהופך את צבעו לחום בהיר.
מותג הפסטיס הידוע הוא פסטיס -51. הנקרא לציין את שנת 1951.  השנה בה בוטל האיסור על ייצורו .עד 1954 עוד קראו למשקה פרנו 51. ובשנה זאת הוחלף השם והפך למותג המוביל של חברת פרנו ריקארד.  ומשקה זה הוא המזוהה ביותר
עם חבל פרובנס הצרפתי.
פסטיס -51

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה