יום שבת, 18 ביוני 2011

קצת על משקאות אניס-חלק ג

ראקי -
ראקי נחשב למשקה הלאומי הטורקי .בדומה לערק  וזאת בגלל מיעוט התבלינים בו .בניגוד לאוזו  טעמו של הראקי אגריסבי יותר. מקור השם ראקי הוא בעיוות המילים עירק .או הגירסה השנייה שהיא המילה ערק בערבית היא זיעה .וכמובן הכוונה היא לתהליך של הזיקוק . בו האדים על ידי קירור נהפכים לטיפות  הניגרות כמו זיעה. גירסה נוספת לשם ראקי. היא שזן הענבים ממנו נעשה התירוש. אשר ממנו מזוקק הראקי הוא רזאקי -razaki . וזה מקור השם של הראקי.
למעשה פירסמו של הראקי. נבע כי הוא משקה האסור לשתייה. והיה נעשה במזקקות פיראטיות וכתוצאה מכך. המשקה הפך למבוקש. כאשר בוטל האיסור הממשלתי . המשקה פרח וצמח והפך להיות המשקה הלאומי הטורקי.
הרקאי עובר שלושה זיקוקים .כמו האוזו ולמעשה בתחילת דרכו. היה נוצר משאריות ענבים וקליפות ענבים. היום הוא מיוצר
מצימוקים או ממיץ ענבים. בשונה מהאוזו היווני. הראקי עובר יישון בחביות לזמן לא ממושך. ובנוסף הראקי מתובל בעיקר בשמן אניס. ובפחות תבלינים .הראקי היה מיוצר על ידי חברת אחת בלבד בשם טקל tekel .שהיא בעצם חברה ממשלתית.
אולם היום הצטרפו לשוק הייצור של הראקי. חברות חדשות כגון ייני ראקי. או אלף ראקי. אשר הפכו את המשקה להרבה יותר פופלארי.
ייני ראקי 
סמבוקה
סמבוקה היא ליקר אניס איטלקי מתוק וסמיך. ומרכיב הסוכר בו הוא מאוד דומיננטי. משקה זה מוגש בדרך כלל בסיום הארוחה. בניגוד לרוב משקאות האניס אשר שותים אותם לפני האוכל.  בדרך כלל מוגשת הסמבוקה בכוס ליקר מאורכת .והיא מוגשת עם שלושה פולי קפה .ולמה היא מוגשת בצורה .זאת אז המשקה יחסית מתוק ואילו פולי הקפה מאוד מרים והניגוד בין מר למתוק. עושה מיני סערת טעמים בפה  חוויה לשמה.
כמו שהזכרתי מלבד הסוכר. גם שמן זרעי האניס .מהווה מרכיב עיקרי במהלך ההכנה .ובשלב הסופי מושרים פרחי צמח הסמבוק ומעניקים למשקה זה את שמו  והוא למעשה משקה אניס איטלקי.
ייצור הסמבוקה הוא די פשוט.  מזקקים אלכוהול מענבים ומשרים בתזקיק שמן אניס .ושמן מזרעי כוכבי אניס .מוסיפים
ליקריץ- licorice. מוספים סירופ סוכר .ולסיום מוסיפים את פרחי הסמבוק .לאחר זמן קצר מסננים הייטב את הנוזלים עד לקבלת משקה אלכוהלי בחוזק של 38-40 אחוז ומבקבקים.
הסמבוקה האיכותית היא סמבוקה שחורה. וצבע המשקה הוא ממש כהה .וזאת בגלל הוספת קליפות וגרגירי צמח הסמבוק במהלך שלבי הייצור. את הסמבוקה השחורה מיישנים בחביות עץ. כדי שהמשקה יקבל את טעם העץ. הסמבוקה השחורה פחות אגרסיבית .והיא מחליקה די בקלות בגרון. שני החברות המפורסמות המייצרות סמבוקה באיטליה הם
מולינארי ולוקסארדו.
סמבוקה שחורה
סמבוקה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה