יום שישי, 17 ביוני 2011

קצת על משקאות האניס- חלק א

 בשנים האחרונות ניכר כי משקאות האניס .תפסו תאוצה רבה וקיבלו מקום של כבוד בשוק האלכוהול הישראלי.ויצרו טרנד חדש ודי מפתיע. שכובש מקום של כבוד בפאבים ואירועים  החשובים.החיבור בין אקלים חם השורר בארצנו. וטעמו דומיננטי של האניס. שבה את ליבם של שוחרי האלכוהול. וכך הפכו המשקאות כגון ערק ואוזו .שהיו מזוהים עם קהל מבוגר ועממי .בעיקר בקרב יוצאי צפון אפריקה .ומדינות ערב אשר במזרח התיכון .
לסמל האולטימטיבי שמעטר כל אירוע מיוחד או בר אופנתי .משקאות האניס זכו לעדנה והכרה בזכות עצמם ובחודשי הקיץ הם כובשים את מקומם על הבאר .עולם האלכוהול הושפע מאז ומתמיד מאופנות ומגמות .
מקור משקאות האניס
צמח האניס מהווה בסיס למשקאות אלו. והוא גדל בעיקר באיזור האגן ים התיכון . בנוסף במצרים .לבנון. סוריה. טורקיה .וישראל.
בכדי לצור את משקאות האניס משתמשים בפירותיו .כדי לעניק את הטעם האניס לאלכוהול. נוקטים יצרני המשקאות בשלוש שיטות .הראשונה מזקקים את האלכוהול ממיץ פירות כל שהוא בדרך כלל מענבים . ויש יצרנים אשר משתמשים בסוגי דגנים. אליו מוספים שמנים אתריים המופקים מזרעי צמח האניס.
שיטה שנייה היא הספגת הטעמים בשיכר .לפני הזיקוק כך שהזיקוק שהתקבל נושא בתוכו את טעם האניס.
השיטה השלישית .היא מעבירים את אדי האלכוהול בתהליך הזיקוק ובדרכם אל הדוד .דרך פרחים ותבליני אניס. אדי האלכוהול סופגים טעמים וניחוחות ומגיעים לסיומת עם טעם וריח של אניס .רוב משקאות האניס מזוקקים בזיקוק דודי.
לרוב זיקוק משולש. האיכות של המשקאות משתנה בהתאם לצורת הזיקוק .טיב חומרי הגלם .איכות המים .אשר מדללים בה את התזקיק . וכמובן המיקצועיות של היצרן למשקאות אניס.
יש תגובה כימית כאשר מערבבים אותם בנוזלים אחרים הם נהפכים להיות חלביים .השקוף הופך ללבן או צהבהב .בהתאם
לצבע הראשוני של המשקה .והסיבה היא ירידה ברמת האלכוהול .ומסיסות נמוכה יותר של השמנים בתוך המשקה.
בניגוד למשקאות אלכוהוליים אחרים. יצור משקאות האניס אינו כבול בחוקים המגדירים את אזורי הייצור. ובתהליך נוצר משקה מאותה משפחה .עם שינויים קלים המייחדים כל אזור איזור גאוגרפי .כך נקבל לדוגמא את האוזו מיוון. או הראקי הטורקי .או הערק הערבי .או הסמבוקה מאיטליה .או הפרנו והפסטיס מצרפת .
אומנם כל משקאות האניס דומים בטעמם עקב הטעם הדומיננטי של צמח האניס. אולם מקור השוני הוא  בתבלינים הנוספים
כוכבי אניס

שומר

ליקריץ
לצד האניס .ושותה משקאות אניס יכול בקלות להבחין בהבדלים בטעמי המשקאות השונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה