יום שישי, 27 במאי 2011

אירועי יין- לקראת חג השבועות - ופירוט הפעילות בחג השבועות

יקב פלטר- עין זיוון- רמת הגולן

בימים אלה, טל מסיים לבקבק את הקברנה שיראז 2009 ואת השיראז 2009.
בציר 2009 הוא הבציר השלישי בתולדות היקב בו טל מייצר שיראז זני לסדרת ה -t-selection .
שני היינות התיישנו בחביות עץ כשנה וחצי וכעת, משעברו לבקבוקים, ימשיכו להתפתח.
מבלי ששמנו לב, מתקרבת שוב תקופת הבציר, שעל פי הסימנים תתאחר מעט לעומת השנה הקודמת, בעקבות האביב האמיתי שביקר במחוזותינו. 
רגע לפני שזה קורה, אנחנו מוציאים לאור את השנין בלאן שלנו. זוהי הפעם הראשונה שטל מייצר יין מזן זה. הענבים הגיעו כל הדרך מכרם ננה שבמצפה רמון. היין התיישן כ- 8 חדשים בחביות עץ .
יין בעל גוף בינוני עד מלא, עם מרקם חמאתי. עשיר בטעמי תאנה, מלון ואגסים. בעל סיומת ארוכה. 
ציון רוגוב 90-92 .
זוהי מהדורה מוגבלת מאוד. הבקבוקים ניתנים לרכישה דרך היקב בלבד.

כרמים של יקב פלטר
שבועות ביקב 
רגע לפני שהצהוב משתלט שוב על הירוק, בשיאה של עונת הדובדבנים, רמת הגולן יפה מתמיד. אתם מוזמנים לבקר ביקב בסופי השבוע הקרובים וכמובן במהלך חג השבועות, לטעום יין וגבינות ולטייל באזור. 
בשבת שלפני החג, ה - 4.6 נטעים ביקב לראשונה את הבלאנק דה בלאנק 2008,רוזה 2010 ועוד. וגם, נערוך ביקור בכרמים,  

 חגיגת שבועות ביקב "כרמי יוסף- 03/06/2011    
שרדונה ברבדו

מרלו ברבדו

קברנה ברבדו
יקב "כרמי יוסף BRAVDO" ממשיך את מסורת חג השבועות ומזמין את אורחיו אוהבי היין לחגיגת שבועות- בוקר מיוחד של יין, גבינות עיזים מסורתיות המיוצרות בשיטות ידניות, ושמן זית איכותי.

ביום שישי שלפני החג (3.6.11), בין השעות 11:00-14:00, יארח היקב את יפתח ותומר צוק, אחיו של השף ניר צוק, המתגוררים וחיים כרועים ב'חוות צוק'.

חוות צוק הינה חווה חקלאית הממוקמת בחבל עדולם, בגבעות שמעל עמק האלה. החווה מתקיימת כמשק אוטרקי המקיים עצמו מתנובתו, ומייצר את כל מוצריו: גבינות עיזים, בשר טלה וגדי, יין, שמן זית, ירקות, דבש מפרחי בר, ביצים, זיתים, תבלינים ועוד. יפתח ותומר צוק המייצרים, שניהם בלבד, כעשר גבינות עיזים איכותיות הקרויות על שם ילדיו של יפתח, יטעימו ממבחר גבינות החווה. חוות צוק המעדנייה משמשת כ'חנות המפעל' של החווה. המעדניה מביאה את הטעמים, הניחוחות והאווירה של החווה לעיר.

בנוסף, יתארחו ביקב ד"ר עידו פנקס, בעל בית הבד "השמן של אסי", ואחיו אסף, אשר יטעימו את מגוון שמני הזית והזיתים של בית הבד ויציעו למכירה שמנים מבית הבד, במחירים מיוחדים.

פרופ' בן-עמי ברבדו ופרופ' עודד שוסיוב, יינני היקב, יארחו את הבאים לאירוע וישוחחו עמם על המשותף ביניהם, וישמחו לענות, כל אחד בתחומו, על שאלות האורחים, וכל זאת בסוכת היקב בלב הכרמים באווירה הפסטורלית והנינוחה של מרכז המבקרים של היקב. היינות שיוגשו לטעימה הם: מרלו BRAVDO 2009, קברנה סוביניון BRAVDO 2009, שיראז BRAVDO 2009 ושרדונה BRAVDO 2010, ובלנד היקב- 2009 BRAVDO Coupage

04/06/2011 - חגיגה בלבן ביקב ססלוב
במוצאי שבת, 4.6.2011, בין השעות 17:00- 21:00 יערוך יקב ססלוב חגיגית שבועות והשקה של היין הלבן החדש- LAVAN, במרכז המבקרים של היקב בקיבוץ אייל.
היין החדש LAVAN הוא שילוב ארומטי ורענן של גוורצטרמינר, ויונייה וסוביון בלאן, המיוצר בכמויות קטנות המיועדות למכירה בלעדית במרכז המבקרים של יקב ססלוב.

לרגל האירוע יימכר היין במחירים מיוחדים.
האירוע יכלול הופעה חיה של הלהקה La Vache Qui Rit ותערוכת פסלים של האמנים תמר בלייכר ושמעון רזניק.

מחיר הכניסה לאירוע הוא 30 ₪ לאדם וכולל טעימות יין, מתאבנים וכוס יין מתנה.
08/06/2011 - מבקרים ביקב טוליפ בחג שבועות 
בלאק טוליפ

סירה רזרב

קברנה סובניון רזרב

בחג השבועות, 8 ביוני, יוכלו המבקרים ביקב טוליפ לטעום יינות וליהנות מתוצרתם של מספר יצרני מזון ואומנות מעמק יזרעאל והגליל.
בין היינות אותם ניתן יהיה לטעום יוצע גם הווייט טוליפ 2009, אשר משתלב מצוין עם גבינות החג.
כחלק מחגיגות השבועות תינתן במה לתוצרת מקומית איכותית, כגון:

מחלבת הבוטיק "חלב עם הרוח" - המייצרת מבחר גבינות עיזים בסגנון ארצישראלי, איטלקי וצרפתי; "היוגב" - שמן זית מקומי; ציורי אוירה של האמנית עטרה גלעדי; וכן ממוצרי שוקולד, ריבות, מאפים ומטעמים נוספים.
הטעימות יתקיימו ב-8 ביוני, בין השעות 10:00-16:00, והינן בתשלום של 15 ₪, כאשר החזר מלא יינתן בעת רכישת יינות.
אין צורך בתיאום מראש.
ילמידע נוסף על היין ועל היקב: www.tulip-winery.co.il ; 04-9830573

07/06/2011 - ביקור וטעימות יין ביקב דלתון בערב חג השבועות
יקב דלתון מזמין את המטיילים וחובבי היין לביקור וטעימות יין ביום שלישי ה- 7.6.11, ערב חג השבועות, בין השעות 10:00-14:00
פומה בלאן דלתון

יקב דלתון מציע חוויה שכולה יין וגבינות איכות גליליות (מחלב עיזים וכבשים). במהלך הבוקר של ערב החג יוכלו המבקרים לטעום מהיינות החדשים של היקב המתאימים למאכלי חג השבועות- פומה בלאן 2010 וסוביניון בלאן רזרב 2010 כמו כן, ברוח החג ובנוסף לטעימות היינות, תתקיימנה טעימות של גבינות צאן גליליות. המשתתפים בטעימות יוכלו להתרווח במרכז המבקרים של יקב דלתון ולהתענג על מבחר היינות של היקב.

במסגרת פיתוח התיירות סביב היקב, אנשי היקב ממליצים לערוך סיורים מיוחדים בסביבה הגלילית בה הוא שוכן, במקומות כמו הר יבנית ביער ביריה, נקודת תצפית מרהיבה הסמוכה ליקב דלתון, עין מרגנית, אתר פיקניקים ממנו ניתן לצאת למסלול רגלי, החוויה הצ'רקסית, ועוד.

לדברי ייננית היקב נעמה סורקין: "פומה בלאן וסוביניון בלאן רזרב שניהם מסוביניון בלאן ומדגימים היטב את הקשת הרחבה של טעמים וניחוחות שניתן להפיק מזן נפלא זה. מהצד האחד: סוביניון רזרב. טהור וצלול. טעמיו וניחוחו הם השתקפות ישירה של הכרם והאזור. ללא עץ ועם התערבות ייננית מינימאלית. שתו אותו מצונן היטב ותעברו בשלום את הקיץ הישראלי. מהצד השני: פומה בלאן. תסס בתסיסה ספונטאנית בחביות עץ אלון גדולות. התיישן בחבית ויצא מהן כשהוא שמנמן ועגול. מאפיין את הצד הבשל יותר של הזן ומהווה יין אוכל מושלם".
24/05/2011 - חגיגת גבינות ויין במרכז המבקרים נחלת בנימין – יקב פסגות
במרכז המבקרים נחלת בנימין-יקב פסגות תתקיים חגיגה של גבינות ויין שבמסגרתה יקבלו המבקרים הסבר מקיף על כל תהליך עשיית היין החל מהכרם ועד הבקבוק.

הסיורים יתקיימו במרכז המבקרים החדש נחלת – בנימין יקב פסגות הנמצא על צלע הר במבנה אבן מרשים ביופיו.

מרכז המבקרים של היקב צופה אל נוף בראשית ומשמש גם כמרכז המבקרים של בנימין – "נחלת בנימין" שמו.

אזור זה היה משופע בכרמים וביקבים בעת העתיקה ששרידיהם קיימים עד היום. היינות המשובחים ביותר מתיישנים במערה עתיקה מימי בית שני הנמצאת בלב כרמי היקב.

הסיורים יתקיימו ב- 7.6.11 – ערב חג השבועות בין השעות 9:00-13:00
וב- 9.6.11 – בין השעות 9:00-15:00
כרטיס כניסה לאדם הכולל 3 מיצגים וטעימות יין – 35 לאדם
כרטיס כניסה הכולל 3 מיצגים טעימות יין + ארוחת גבינות - 79 שקלים לאדם
יש לתאם את הסיור מראש בטלפון - 02-9979333
וניתן להרשם גם דרך האתר www.n-binyamin.co.il
01/06/2011 - 02/06/2011 - פסטיבל ביכורים – יינות לבנים, מבעבעים וגבינות בירושלים
חברת איש הענבים ומגזין יין, גורמה ואלכוהול ממשיכים את פסטיבל הקונספט של גבינות, יינות לבנים ויינות מבעבעים שמתקיים לקראת חג שבועות בהמשך להצלחות השנים הקודמות.

השנה יתקיים הפסטיבל בתאריכים 2-1 ביוני 2011, (ימים רביעי וחמישי) בשעות אחה"צ והערב (החל מ- 17:00) בטיילת אלרוב ממילא, מול מגדל דוד בירושלים (מעל שדרת החנויות של אלרוב שדרות ממילא).

הכניסה למתחם תהיה בתשלום. כל מבקר יוכל לרכוש כרטיס כניסה ב- 59 שקל הכולל גביע טעימה מקצועי, קטלוג היינות באירוע ואפשרות לטעימות יין בביתנים. בנוסף תהיה אפשרות לרכישת יינות בביתני המציגים.
לאורך טיילת אלרוב (על שטח של כ-880 מטר) יוצבו ביתני יקבים ויבואנים מובילים על טהרת היינות הלבנים, יינות הרוזה והמבעבעים.

בנוסף, יופעל מתחם גסטרונומי בו יוצגו עמדות של מוצרים משלימים לקונספט: שמן זית, מחלבות בוטיק, לחמים, שוקולד, סיגרים וקפה.
היזמים מצפים לכ20,000 מבקרים בפסטיבל. נציין כי השנה מועד הפסטיבל נפל על יום ירושלים (1 ביוני), כאשר ב-2 ביוני יתקיים בקרבת מקום (בבריכת הסולטן) מופע אופרה ראוותני.
הפסטיבל מופק ע"י מרכז איש הענבים בשיתוף של מגזין יין, גורמה ואלכוהול.
מותגי יין שעדיין לא נרשמו ומעוניינים להשתתף בפסטיבל מוזמנים לפנות לאיש הענבים
03-5180533, 054-6522655.eyal@grape-man.com


   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה