יום ראשון, 5 בינואר 2014

קצת על שיבס ריגל רויאל סלוט 21 שנה

קצת מידע על שיבס רויאל 21 שנה. ועל שיבס בכלל.

פרמיום בלנדד סקוטש וויסקי, 40% אלכוהול. מיוצר בסקוטלנד.

רקע: יוצר לראשונה בשנת 1891, באברדין שבצפון סקוטלנד, ע"י האחים שיבס שהחלו לסחור ביינות ומשקאות חריפים עוד בשנת 1801. האחים שיבס היו ספ...
קי המשקאות הבלעדיים למלכה ויקטוריה שנהגה לבלות את חופשותיה בטירה ליד. שני האחים המוכשרים הבינו וידעו לצפות כבר אז את הנולד. הם היו בין הראשונים לערבב סוגי וויסקי שונים ליצירת וויסקי טוב יותר והיו הראשונים להבין את חשיבות המיתוג,שלימים הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו. ב-1909 שווק לראשונה שיבס ריגל לקנדה וארה"ב. עם השנים הפך המותג לשם דבר בכל רחבי העולם ולמשקה המזוהה יותר מכל עם איכות חיים והנאות.

תהליך הייצור: שיבס מורכב מבלנד המכיל יותר מ-40 סוגי וויסקי מובחרים. בין המאלטים המרכיבים את שיבאס נמצאים : גלנליבט, גלן גראנט, לונגמורן וסטרטיסיילה שהוא לב לבו של הוויסקי. כל מרכיבי הוויסקי נבחרים בקפידה ויחד הם יוצרים את יצירת המופת הנחשבת לאחד מהוויסקים הטובים בעולם. המספר 12 שנה על גבי הבקבוק מציין כי מרכיב הוויסקי הצעיר ביותר בשיבס התיישן בחביות עץ אלון לפחות 12 שנה.

עובדות חשובות: ב-1949 נקנתה החברה ע"י קונצרן הענק הקנדי סיגראם. ב-2001 נרכש המותג ע"י קונצרן המשקאות הצרפתי פרנו ריקארד. שיבאס ריגל הוא אחד המותגים החזקים בעולם ונמכר ביותר מ-150 מדינות ברחבי העולם.

שיבאס ריגל הוא המשקה האלכוהולי הנמכר ביותר בדיוטי פרי בארץ, מה שמוכיח יותר מכל שזהו מותג האלכוהול הפופולארי ביותר בישראל.

מרגיש בפה: מאלטי מתקתק, מלא, עגול, חלק עם מעט טעמים מעושנים.

רויאל סאלוט 21 שנה – מותג זה יוצר לכבוד הכתרתה של אליזבת השנייה למלכת אנגליה, בשנת 1953. השם רויאל סאלוט – הצדעה מלכותית, מקורו במנהג אנגלי ישן לכבד את חזרתה של מלכת אנגליה מסיוריה ברחבי העולם במטח תותחים של 21 יריות. 21 שנה על גבי הבקבוק מציין כי הוויסקי הצעיר ביותר, הנמצא במשקה, התיישן בחביות עץ אלון לפחות 21 שנה. .
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה