יום שבת, 19 במרץ 2011

בקרוב מגיע חג הפסח וזה הזמן לרענו את מרתף היין מה תשתו בליל הסדר מיינות ישראל


חברים וחברות  חג הפסח קרב ובא וכמו כל שנה בעשרים השנים האחרונות אני מארח אצלי כ-25 עד 30 איש מבני המשפחה הקרובה.
וזהי הזדמנות פז להנות  מהטובים  ביינות ישראל. אשר אני שומר במרתף היין שלי.
הדייל הוא פשוט אני מוציא את היינות הטובים אשר אני יכול להוציא  מהמרתף.
אשר  נחשב למקום הכי חשוב בבית שלי  .לי כמובן.

השנה נפתח את יינות יקב קסטל הכוונה ליינות גרנד ויין של יקב קסטל משנים 2005 ושנת 2006.
בטעימה מוקדמת אשר טעמתי מהיינות . שנת 2005 היין היה  מורכב מאוד בעל גוף מלא מאוד מרשים.
וגרנד ויין שנת 2006 הוא יין מאד עוצמתי ובעל גוף הרבה יותר חזק ומלא .
אחריו  נעבור לאיזור רמת הגולן ונשתה את  קצרין 2004 . אבל לדעתי     הקסטל האפיל על הקצרין 2004 וטעמו של הקסטל בלט יותר.
לסיום נעבור לדרום ונשתה את יער יתיר 2004 . ובנוסף את יין סירה מסידרת סיקרא של יקב קלו דה גת שנת 2006 .   היין בעל גוף מלא ארומות נהדרות וסיומת מתמשכת ארוכה. ואני  רוצה לציין כי בגלל הסדר על אף בקשות האורחים אני  מוציא רק יינות ישראלים.
אבל בסתר ליבי רציתי להוציא את האמרונה קוסטה קורטה רזרבה של מאסי שנת  2000 .
ואת  הוויה טונדייה רזרבה 1999 ריווחה אשר התיישנה בחביות  . במשך שבע וחצי שנים ועוד שנה וחצי במרתפי היקב ולעמיד אותם מול היינות ישראל  . אבל בגלל ליל הסדר וגלל שאני רוצה לפרגן ליקבים בישראל.
אני מעדיף להוציא רק יינות ישראלים  . לסיום אני חושב שיש עוד מספר יינות כמו מרגלית רזרב שנת 2003 קברנה סובניון.
או מרגלית אניגמה 2003 .
את הפול ווין של יקב אבידן שנת 2007 אבל הרשימה מתחילה להיות ארוכה
קסטל גרנד ויין

אבידן

יער יתיר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה