יום רביעי, 16 בפברואר 2011

קצת על סוגי ויסקי מאלט מפורסמים-ויסקי לאפרויג


חברים וחברות בעקבות הכניסה של הרפורמה על המשקאות החריפים והורדת המחירים של הויסקים .הייתי רוצה להתיחס לאחד מסוגי הויסקים האהובים  . והוא ויסקי מאלט לאפרוייג 10 שנים.מזקקת לה פרוייג נוסדה בשנת 1815. על ידי דונלד ואלק ג'ונסון שם המזקקה בה עושים את הויסקי.
 לקוח מהשפה הגאלית העתיקה ופירושו הוא  חלל יפה ליד המפרץ הרחב .
ויסקי מאלט לאפרוייג
לאפרוייג הוא הויסקי המייצג את האי איילה. על אף שבאי יש עוד מזקקות ויש עוד ויסקים נהדרים הויסקי עשיר מאוד בטעם .ובעל גוף מלא טעם היוד מורגש .ובנוסף גם טעם העישון או לדייק יותר זה הכבול .ויסקי זה כלומר לא פרוייג 10 שנים. או שאתה אוהב אותו מאוד. או שאתה שונא אותו.
 וזאת בגלל האופי הדומננטי של הויסקי .האופי של הויסקי נובע ממקור המים על נהר הקולברייד. ביצות הכבול מגלנמצ'רי. הכבול הוא חומר הבעירה אשר בעזרתו מעשנים את הדגנים.
 המשמשים ליצור הויסקי.בנוסף דודי הזיקוק הנמוכים. בניגוד לסוגי ויסקים אחרים כגון גלנמורנגי .בהם הדודים מאוד גבוהים. ולסיום ייבוש המאלט על ריצפת הלתתה אשר נעשת ידנית .
וזאת במשך 7 ימים .הפריצה הבין לאומית של ויסקי להפרוייג התקיימה דווקא בזמן חוק היובש בארה''ב .
שם משום טעמו התרופתי נמכר ההויסקי כתזקיק רפואי .במרשם רופא ואכן ויסקי להפרוייג הוא מי חיים.

על הויסקי הוא בעל צבע זהוב עמוק .בעל ארומה מאוד מעושנת ופנולית .המלווה בארומת אצות ים ..הגוף עגול ושמנוני ומלא . מעט מתיקות עם רמזים עבים של מליחות וכבול .הסיומת מאוד ממושכת יבשה ויודית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה